Ik denk dat het best is om even te wachten tot 1 oktober , nog een tiental dagen, om hier een helder antwoord te kunnen op geven.De regeling is als volgt:
• EPC - score A+, A, B of C: de huurprijs mag geïndexeerd worden
• EPC-score D: de huurprijs mag maar voor de helft geïndexeerd worden
• EPC-score E of F: de huurprijs mag niet geïndexeerd worden
• Er is geen EPC of het EPC is ouder dan 10 jaar en niet meer geldig: de huurprijs mag niet geïndexeerd worden.
Het EPC dat ik van u ontving is verlopen. Bijgevolg zal ik wachten met de betaling van deze indexering tot ik van u een geldig EPC heb ontvangen en kan nagaan of de indexering verschuldigd is. Ondertussen blijf ik de huurprijs zoals verschuldigd in 2022 verder betalen.
Bron: huurdersplatform
Klopt. Info is verouderd.@bosprocureur, de maatregelen worden niet verlengd, dat heeft Diependaele eind augustus al laten weten ...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/08/29 ... weer-gein/
Nochthans zijn de links uit #6 en #15 duidelijk. Tot 1 oktober zijn er beperkingen voor een EPC D, E of F. Nadien mogen ze terug indexeren met correctiefactor. Enige oplossing voor verhuurders die volle pot willen krijgen is EPC A, B of C hebben.Verwarring alom dus.
Duidelijk? Voor een wiskundefreak wellicht wel.Nochthans zijn de links uit #6 en #15 duidelijk. Tot 1 oktober zijn er beperkingen voor een EPC D, E of F. Nadien mogen ze terug indexeren met correctiefactor. Enige oplossing voor verhuurders die volle pot willen krijgen is EPC A, B of C hebben.Verwarring alom dus.
... en zelfs dat is brol. Als je een beetje met die excel speelt, zal het niet lang duren of je vindt voorbeelden die gewoon niet werken.Ik ben nu allesbehalve slecht in wiskunde, maar die correctie (verschillend per EPC-waarde dan nog, nooit eerder iets van gezegd), is belachelijk.
Vooral dan nog het linken naar een Excel file om het zelf uit te rekenen… Als verantwoordelijke voor digitalisatie in een multinationale organisatie, schaam ik me in hun plaats.