Huurcontract 3-9 jaar registratie

KV
Topic Starter

#16 , 26 feb 2009 11:55

Ondertussen uitgaande plaatsbepaling gedaan met expert en huurbaas, was een leuke ervaring :roll: .
We moeten 2 maanden boete betalen, en dan nog de extra kosten van beschadigingen die door expert bepaald zijn. Hebben we gaan probleem met, maar mits de huisbaas enorm onbeschoft was (zelf zover dat de expert met zijn ogen begon te rollen elke keer huisbaas iets probeerde aan te halen) verwachten we problemen rond het bedrag en terugbetaling waarborg.

Mijn vragen:
- is een expert een beedigd persoon?
Indien het zover zou gaan dat de vrederechter eraan te pas zou komen, dan kan de expert toch opgeroepen worden als getuige?

- als we boetebedrag betalen, kunnen wij dan aan huisbaas vragen dat we de woning mogen komen bezichtigen om zeker te zijn dat boete gebruikt geweest is om schade weg te werken?

enkel voorbeelden van onbeschoftheid:
- de deur voor m'n neus dichtdoen zodat ze alleen met expert kan praten zonder dat ik er iets van kan horen
- ongelovig en hard reageren op aanpassing van expertiserapport (ingaand) die op haar aanvraag werd gedaan :roll:
- rosetje tegen plafond heb ik open gelaten met elec kabels zichtbaar, deze MOET vervangen worden (terwijl volgende huurders wss terug gatje in maken)
- eisen achter 3 maanden boete, en zich van de domme houden na opmerking expert dat het maar 2 maanden zijn
...
- steeds opmerkingen maken over geur honden tot moment dat expert reageert "ik moet verkouden zijn want ik ruik niets"

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 26 feb 2009 12:22

Die expert zal eveneens een bepaalde schadepost hangen aan elke schade. Zowel de huurder als verhuurder hebben zich neergelegd bij het oordeel van deze man op het ogenblik dat u zich beiden akkoord hebt verklaard met zijn expertise. (dit is wel aanvechtbaar voor het vredegerecht) In extremis kan U via het vredegerecht verzoeken een andere expert te laten oordelen over de huurschade. ( deze expertise is natuurlijk niet gratis..) Aan de reacties van de expert lijkt me echter duidelijk dat hij tracht zich zo objectief mogelijk op te stellen.

U kan zich natuurlijk altijd indekken door een vriendelijk briefje te richten aan de verhuurder (aangetekend natuurlijk) dat zijn onbeschofte gedrag niet werd geapprecieerd en u hem via dit schrijven hierop attent wilt maken indien verdere stappen nodig zijn om deze huurovereenkomst op een wettelijk correcte wijze te beëindigen.

Uw heeft geen controlerecht om te verifiëren of de reparaties zijn uitgevoerd. Het gaat hier immers niet om reparaties het gaat om waardeverlies van het pand opgelopen tijdens uw verblijf en niet te wijten aan sleet of marktmechanismen. Dat is wat er vergoed wordt in essentie.

Was de waarborg gestort op een geblokkeerde rekening of betaald in cash aan de verhuurder?

KV
Topic Starter

#18 , 26 feb 2009 14:52

op een geblokeerde rekening, maar ik zie ze daar nog aanspraak op doen.

Merci voor het antwoord, idd waardeverlies van het pad.
Laten we hopen dat het niet zover komt, momenteel beter dan de bittere pil te slikken en waarborg terugkrijgen ipv lastig te doen en er problemen met krijgen.

Reclame

Vandebos

#19 , 26 feb 2009 15:19

Als dat staat op een geblokkeerde rekening staat kan deze enkel met wederzijdse toestemming of door een vonnis van het vredegerecht worden aangesproken. (als verhuurder al dikwijls genoeg meegemaakt.)

Indien tijdens één van beide partijen tijdens deze zitting om een nieuwe expertise verzoekt zal de vrederechter eerder geneigd zijn deze toe te staan. (Als u degene bent die de zaak voor het vredegerecht brengt dit verzoek wel in uw verzoekschrift plaatsen)

Terug naar “Huren”