We moeten 2 maanden boete betalen, en dan nog de extra kosten van beschadigingen die door expert bepaald zijn. Hebben we gaan probleem met, maar mits de huisbaas enorm onbeschoft was (zelf zover dat de expert met zijn ogen begon te rollen elke keer huisbaas iets probeerde aan te halen) verwachten we problemen rond het bedrag en terugbetaling waarborg.
Mijn vragen:
- is een expert een beedigd persoon?
Indien het zover zou gaan dat de vrederechter eraan te pas zou komen, dan kan de expert toch opgeroepen worden als getuige?
- als we boetebedrag betalen, kunnen wij dan aan huisbaas vragen dat we de woning mogen komen bezichtigen om zeker te zijn dat boete gebruikt geweest is om schade weg te werken?
enkel voorbeelden van onbeschoftheid:
- de deur voor m'n neus dichtdoen zodat ze alleen met expert kan praten zonder dat ik er iets van kan horen
- ongelovig en hard reageren op aanpassing van expertiserapport (ingaand) die op haar aanvraag werd gedaan

- rosetje tegen plafond heb ik open gelaten met elec kabels zichtbaar, deze MOET vervangen worden (terwijl volgende huurders wss terug gatje in maken)
- eisen achter 3 maanden boete, en zich van de domme houden na opmerking expert dat het maar 2 maanden zijn
...
- steeds opmerkingen maken over geur honden tot moment dat expert reageert "ik moet verkouden zijn want ik ruik niets"