Oude verwarming

mava105
Juridisch actief: Nee

Re: Oude verwarming

#16 , 17 feb 2021 10:59

Graag slotje want met een koppig iemand kan je niet discuteren of onderhandelen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#17 , 17 feb 2021 11:34

aub een slot slot slot

Straks loopt iedereen hier weg :evil:

Thomas Morus

#18 , 17 feb 2021 12:01

Volgens mij zijn de gegeven antwoorden kristalhelder en juist.
Ik denk dat er eerder sprake is van historisch onverwerkte frustraties.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

mava105

#19 , 17 feb 2021 12:12

En daarmee hebben we nog steeds GEEN antwoord van @Think ontvangen over welk wetsartikel nu van toepassing is op een vuile radiator. Anders is hij vliegensvlug om met wetsartikelnummers om de oren te slaan. Ik denk dat hij het nu even niet weet, omdat er eenvoudigweg geen is.

mava105

#20 , 17 feb 2021 12:47

Ik heb een vraag in mijn appartement die ik huur zijn er van die oude centraal verwarming....kan ik de huisbaas vragen een nieuwe centraal verwarming te zetten?.Want het huis is koud .Bij intrek hebben ik en me man die verwarming dingen de onderkant los kunnen maken en proper gemaakt van binnen daar kwam zoveel stof en viezigheid uit niet normaal dat is zeker in geen jaren schoongemaakt .

Dit was de OORSPRONKLIJKE vraag. Jijzelf bent toen, als antwoord hierop, aan komen lopen met de 2 jaarlijkse verplichting tot onderhoud en de nodige attesten hiervan.
Hieronder uw eerste reactie op dit topic:

Bij een nieuw huurcontract, dient de verhuurder de 2 laatste geldige attesten te tonen van onderhoud van de cv ketel door een wettig erkende vakman ( Geen Loodgieter ). Indien dit er niet is moet de verhuurder een onderhoud laten uitvoeren van de cv ketel op zijn kosten en door een wettig erkende vakman.
Wanneer het toestel niet meer voldoet aan de wettelijke voorwaarden zal die vakman automatisch uitschakelen en dient u uw verhuurder daarvan in te lichten
Verder dient u als huurder om de 2 jaar, na de laatste onderhoudsbeurt het toestel op uw kosten te laten onderhouden door een wettig erkend vakman.

NatD

#21 , 17 feb 2021 12:49

Het gaat tenslotte ook niet om stof of vuile radiatoren en ik heb ook nooit beweerd dat daar wetgeving over bestaat, dat is nu weer iets dat uit jullie lolly gezogen word.
Tiens, dat is toch duidelijk wat er in openingspost staat, of heb ik nu echt de verkeerde bril aan? Help me uit de nood, Think ;)
Bij intrek hebben ik en me man die verwarming dingen de onderkant los kunnen maken en proper gemaakt van binnen daar kwam zoveel stof en viezigheid uit niet normaal dat is zeker in geen jaren schoongemaakt .

bosprocureur

#22 , 17 feb 2021 13:56

Nog één poging , Think.

U hebt iemand in uw familie (zei u in een vorig post einde augustus) , die iets van recht kent, en waarin u zelf vertrouwen hebt, u noemt hem/haar zelfs uw mentor.

U hoeft uzelf niet te verlagen tot het peil van de mensen die u hier tegenspreken, maar leg dit probleem eens aan die persoon voor (het probleem dat zowat iedereen het grondig oneens is met uw bijdragen). ALSTUBLIEFT !

U schreef trouwens zelf over die persoon
Heb deze discussie laten lezen door mijn mentor, professor aan een Belgische universiteit in verbintenissen recht en algemene huurwetgevingen.
Laatst gewijzigd door bosprocureur op 17 feb 2021 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

bosprocureur

#23 , 17 feb 2021 14:08

Nu weet ik het ook niet meer

Thomas Morus

#24 , 17 feb 2021 14:20

Ik zei het al: frustraties (van een misnoegde huurder?).
Ik durf te beweren dat geen enkele professor (in wat dan ook) kan aantonen dat mijn info niet klopt.

Ook: Mijn radiatoren kunnen niet van onder worden geopend.
Die in mijn tweede verblijf wel, maar dat zijn allemaal elektrische accumulatoren en ik zoek nog altijd naar de ketel die ik periodiek zou moeten laten onderhouden.....
TS zou dus eens moeten meedelen met welke energiebron wordt verwarmd.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur

#25 , 17 feb 2021 14:38

Er is ook nog een soort convectoren voor centrale verwarming, die werken met water dat verwarmd wordt in een stookketel.

Die worden ook gebruikt in verwarmingsputten, en daar kan zich ook nogal wat vuil verzamelen. Als reinigen niet werkt, kan er iets mankeren aan de stookketel, expansievat, thermostaat, circulatiepomp of driewegkraan,.... Maar dat kan alleen ter plaatse vastgesteld worden, en wordt opgelost door een vakman m/v , met aangepast materiaal, en niet met lukraak wat copy/paste teksten.

mava105

#26 , 17 feb 2021 16:06

Al herhaaldelijk gezegd hier dat je geen degelijk advies kunt verstrekken bij ontbreken van essentiële informatie.
Waarom blijf je dan toch maar verder gaan met artikelnummer spuien?
Als er volgens u te weinig info vanwege TS is, dan haak je af en gaat er niet verder op in. Je lokt zelf discutie uit.

NatD

#27 , 17 feb 2021 18:00

Al herhaaldelijk gezegd hier dat je geen degelijk advies kunt verstrekken bij ontbreken van essentiële informatie.
Waarom blijf je dan toch maar verder gaan met artikelnummer spuien?
Als er volgens u te weinig info vanwege TS is, dan haak je af en gaat er niet verder op in. Je lokt zelf discutie uit.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van graag het laatste woord hebben ;)
Ben eens benieuwd ... :mrgreen:

KJ86

#28 , 17 feb 2021 18:21

Het is gewoon bullshit wat dat think schrijft, ergens zal er wel eens een huurder zijn die na wat googelen de onzin leest en denkt dat hij vrijgesteld is van onderhoud als de verhuurder geen officiële attesten kan voorleggen. Eerste twee jaar geen probleem, dan het derde jaar een verstopping op de condensafvoer, gans die ketel naar de filistijnen. De huurder zal dan een nieuwe ketel moeten kopen met de groeten van think.

Advies: Lees gans het topic en doe alstublief het onderhoud aan de ketel op een correcte manier. Beter te veel onderhoud dan te weinig.

KJ86

#29 , 18 feb 2021 18:45

Klopt allemaal maar dat geeft de huurder geen vrijstelling op zijn onderhoudsplicht. Als ik door het rood licht rij, mag jij mij dan volgen en ook door het rood licht rijden.

Het is redelijk simpel als er geen voorgaand onderhoudsattest is, dus geen datum om het nieuwe onderhoud op te baseren dan moet de nieuwe huurder zijn onderhoud laten uitvoeren twee jaar nadat het contract is ingegaan. Als de huurder dat niet doet, is hij of zij in gebreke.

NatD

#30 , 18 feb 2021 22:27

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van graag het laatste woord hebben ;)
Ben eens benieuwd ... :mrgreen:
Onmogelijk wat u zegt, want als ik het laatste woord wil hebben, spreek ik dat nooit uit.
En voila, mijn nieuwsgierigheid is bevredigd 8_)

Terug naar “Huren”