kosten huurders

D0gD0g

Re: kosten huurders

#16 , 05 apr 2020 18:27

"De huurwetgeving verwijst naar het boekje ziezo."

Kunt u mij het artikel citeren in de federale huurwet waarin er wordt verwezen naar een boekje "ziezo"?
Kijk een op Vaanderen.be onder de huurwetgeving.

https://www.wonenvlaanderen.be/private-huur
Welke herstellingen zijn ten laste van de huurder en welke ten laste van de verhuurder?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
D0gD0g

#17 , 05 apr 2020 18:33

Het boekje ziezo geeft een aantal regels, voor woningen in de sociale verhuring; en voor wat daar niet zou instaan, verwijzen zij naar de wetgeving (en dus niet omgekeerd).

Ik lees nergens dat TS huurt of verhuurt via een sociale huurmaatschappij of SVK of wat dan ook. ook maakt TS geen gewag van federale wetgeving....

Einde commentaar.
Klopt niet..er word over een bepaald onderwerp verwezen naar hetgeen u aanhaalt.

Altijd maar rond de pot draaien, het is gewoon verschrikkelijk.

D0gD0g

#18 , 05 apr 2020 18:41

"De huurwetgeving verwijst naar het boekje ziezo."

Kunt u mij het artikel citeren in de federale huurwet waarin er wordt verwezen naar een boekje "ziezo"?
https://www.wonenvlaanderen.be/content/ ... verhuurder

Reclame

D0gD0g

#19 , 05 apr 2020 18:42

Het boekje ziezo geeft een aantal regels, voor woningen in de sociale verhuring; en voor wat daar niet zou instaan, verwijzen zij naar de wetgeving (en dus niet omgekeerd).

Ik lees nergens dat TS huurt of verhuurt via een sociale huurmaatschappij of SVK of wat dan ook. ook maakt TS geen gewag van federale wetgeving....

Einde commentaar.
https://www.wonenvlaanderen.be/content/ ... verhuurder

Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 apr 2020 19:35

Het gaat niet over de federale huurwetgeving waaronder TS valt. U kunt het wetsartikel dus niet citeren (omdat het niet bestaat).

Ook onder de nieuwe Vlaamse wetgeving geldt:
"de huurder moet nooit instaan voor het herstel van slijtage door ouderdom of schade door overmacht".

U schiet dus tweemaal mis.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

D0gD0g

#21 , 06 apr 2020 09:26

Het gaat niet over de federale huurwetgeving waaronder TS valt. U kunt het wetsartikel dus niet citeren (omdat het niet bestaat).

Ook onder de nieuwe Vlaamse wetgeving geldt:
"de huurder moet nooit instaan voor het herstel van slijtage door ouderdom of schade door overmacht".

U schiet dus tweemaal mis.
Inderdaad U schiet mis.
De kraan werd reeds vervangen Bij TS in 2015 door de eigenaar, dus dan heeft TS waarschijnlijk wel een contract onder de federale woninghuur wet.
Dus in de link van wonen vlaanderen word verwezen naar het boekje ziezo als erkende handleiding.
En zoals ik al heb aangehaald, niks staat in de weg van TS om opnieuw de kraan te laten herstellen door de eigenaar.
Hetgeen u aanhaalt is een regeling onder het nieuwe huurdecreet en dat is hier niet van toepassing.

Terug naar “Huren”