Wacht NIET MEER !Ik wacht op de volgende stortvlaag om te kijken wat het toilet zal doen, ik hoop wel dat dat nog een tijdje mag duren ...
Dat is het nu net, het immo-kantoor doet het beheer niet, want dat zou geld kosten aan de eigenaar, en 't kost het liefst zo weinig mogelijk. Maar het kantoor wordt altijd opgetrommeld door de eigenaar zelf als er iets moet doorgezegd worden aan mij of zo, bijvoorbeeld dat hij in China zit of om de afrekeningen van gas en elektriciteit te geven.Die aangetekende brief heeft wel degelijk zin ! Het ligt niet aan u dat die eigenaar niet thuis is; u hebt trouwens ook aan zijn vertegenwoordiger laten weten, ook aangetekend?
Een aangetekende brief, die op zijn adres aangeboden is, wordt immers geacht ontvangen te zijn.
U stuurt zoals een goede huisvader een identieke brief mee per gewone post, en wellicht ook per mail.
En voor de rest, neem uw voorzorgen tegen dat die Murphy langskomt.
En andere leden zullen u wel nauwkeuriger kunnen informeren, maar met vier woongelegenheden die uw woonniveau bedreigen.... ik vraag me af of u (of de immo) hier niet zelf het initiatief kunnen nemen, op basis van zaakwaarneming.
Iemand ?
Is dat dan iets zoals in dit topic? viewtopic.php?t=34718OK,
licht u misschien intussen ook eens in wat zaakwaarneming inhoudt, gewoon voor de zekerheid ?
Nee, behalve als het gebouw op instorten zou staan of zo. Anders beslissen ze niks zelf, ze doen wel hun uiterste best om mails te sturen naar de eigenaar, maar daar stopt het ook voor hen. Ze worden er niet voor betaald hé...Behalve dat er hier ook een immo bij betrokken is, zij het dan misschien meer als een contact. Kan u hèn ertoe bewegen iets te forceren/beslissen in verband met werken aan het gebouw? Desnoods een voorlopige oplossing, zo mogelijk?
Ook zij hebben er belang bij dat er geen vier huurders een ander onderkomen moeten zoeken rond nieuwjaar, uiteraard op kosten van de eigenaar...
Ik denk dat dit één van de te vermijden adviezen is die je zou mogen geven.Je bent veel te braaf. Vermeld in uw AS maar dat, als deze zaken niet in orde gebracht wordt door de verhuurder binnen een redelijke termijn, je gewoon carrément stopt met huur te betalen tot deze zaken opgelost zijn! Hou al die correspondentie goed bij (hoe ook de verschuldigde huur ergens apart op eeen spaarrekening) en laat hen maar naar de vrederechter stappen. Het ergste dat er kan gebeuren is dat je veroordeeld wordt om gewoon alle achterstallige huur te betalen, maar wees maar zeker dat de vrederechter de eigenaar eerst zal verplichten alles in orde te brengen...
Dat is ook iets dat rechters niet zo graag zien. Je mag u eigen zelf geen recht toe-eigenen. Dat moet je aan die rechters overlaten. Ieder zijn job dus.Het enige wat ik gedaan heb, is zijn deel van het ruimen, dat bedrag heb ik afgetrokken van de huur.
Ik weet wel, maar zoals in dit topic te lezen was, was hij al aan het discussiëren om minder te hoeven betalen, terwijl hij alles zou moeten betalen en ik eigenlijk niks. Ik ben schappelijk geweest en ik heb het hem op voorhand laten weten via mail.Dat is ook iets dat rechters niet zo graag zien. Je mag u eigen zelf geen recht toe-eigenen. Dat moet je aan die rechters overlaten. Ieder zijn job dus.Het enige wat ik gedaan heb, is zijn deel van het ruimen, dat bedrag heb ik afgetrokken van de huur.