Op 01/07/2007 tekende ik een jaarcontract. Dit contract werd telkens stilzwijgend verlengd (laatste keer 01/07/2010)
Vandaag 12/09/2010 wens ik mijn contract op te zeggen, ik heb gelezen dat ik hier een periode van drie maanden opzeg moet geven.
- Als ik deze opzeg geef voor 01/10/2010, kan ik met andere woorden op 01/01/2011 hier vertrekken.
- Is het correct dat mijn 1-jaar contract, na drie jaar verlenging automatisch een 9-jaar contract is geworden?
- In dit geval dien ik geen opzegvergoeding te betalen? (want = na 3 jaar)
- In het contract staat: "in geval van ontbinding van deze overeenkomst door de fout van de huurder zal deze laatste alle kosten en uitgaven dienen te dragen voortvloeiend uit deze ontbinding, met inbegrip van een wederverhuringsvergoeding van 3 maanden, de kosten voor herstelling in goede staat en het ereloon van de wederverhuring verschuldigd aan de makelaar die de huidige overeenkomst heeft bemiddeld", de initiële verhuring werd echter door de verhuurder zelf gedaan en niet door een makelaar..
Dien ik nu toch een wederverhuringsvergoeding te betalen van drie maanden omdat dit zo in het contract staat..dit lijkt me niet wettelijk?
alvast bedankt voor de hulp...
Nico