De reden van weigering is natuurlijk van belang. Weigeren ze omdat je vriendin 19 jaar is, dan zou je dit als discriminatie kunnen beschouwen (leeftijd wil OP ZICH niks zeggen of je een goeie huurder bent). Weigeren ze omdat je bvb nog maar 1 jaar samen bent met je vriendin of omdat het gezamelijk inkomen van het huishouden na kosten te weinig is (indien je vriendin geen enkel inkomen zou hebben), is dit een wettelijk aanvaarbare reden.
Als je bvb een huis van 800 euro zou willen huren, zal je met 1450 euro (ik hoop netto) niet ver geraken, dan is het logisch dat je ze weigeren...
Welk huis wil je (prijsklasse?), heb je een auto nodig voor je werk, heb je extra-legale voordelen boven die 1450 euro? allemaal zaken die van belang kunnen zijn.
het zou iets van rond de 500 zijn. voor minder heb je niet veel aan de kust ( streek van Zeebrugge Knokke Blankenberge ).
ik heb een auto nodig voor op mijn werk te geraken ( haven van Zeebrugge). maar ik heb niet gezegt dat ik een auto heb in de immobilia.
het is netto 1450€ dat ik verdien.
ik heb extra-legale voordelen zoals maaltijdcheques en hospitalisatie verzekering.
ik vind het toch schandalig!!
zo kan je blijven zoeken en niets vinden
ze zouden daar een wet moeten op maken dat ze in zulke omstandigheden niet mogen weigeren.