woninginspectie

Maartenn100
Topic Starter

woninginspectie

#1 , 24 aug 2010 23:30

Een vriend van mij huurt bijna een jaar een woning en vraagt zich af of het huis wel ok is. Volgens de huisbaas wel. Toch ziet hij dat de woning zeer oud is, er herstellingen zouden moeten gebeuren die niet gebeuren enz. Het huis lijkt aan de verticale scheuren in de buitenmuren te zien, te zakken.

2 Vragen:

Kan mijn vriend nagaan of het huis al niet onbewoonbaar werd verklaard, maar alsnog verhuurd wordt door de eigenaar? Bij welke dienst kan hij dit nagaan (adres + telefoonnummer)?

Mijn vriend wil graag laten onderzoeken of het huis wel voldoet aan de Vlaamse woningnormen. Kan hij de woninginspectie vragen het huis te inspecteren? Zo ja, welk adres en telefoonnummer heeft de woninginspectie?

Alvast bedankt,

Mvg
Maarten
In paribus causis paria iura

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 25 aug 2010 00:04

Al deze informatie bekomt u aan het loket stedenbouw in de gemeente in kwestie. In de links in onderschrift vindt u eveneens een folder met contactgegevens van de woningdienst terug.

Maartenn100
Topic Starter

#3 , 25 aug 2010 00:18

Bedankt voor je advies! Dit is een schitterende site overigens: ik heb respect voor de mensen die hier gratis juridisch advies geven op het forum. Een advocaat advies vragen kost al snel iets.
Bedankt!

Mvg
Maarten
In paribus causis paria iura

Reclame

Vandebos

#4 , 25 aug 2010 00:34

Mijn jaar is weer goed. :D

Terug naar “Huren”