vlekken op het tapijt van huisdier

TeeKaFreyaIsis
Topic Starter

vlekken op het tapijt van huisdier

#1 , 14 aug 2010 21:56

Hallo,
Ik heb een 3-6-9 contract en woon hier van 1 januari 1997.
Ik verhuis eind oktober 2010.
Het probleem is het volgende :
Ik heb een oude kat die regelmatig overgeef op het tapijt, ik ben hulpbehoevend en kan niet altijd alles direct opruimen. Nu zijn er vlekken aan de ingang van woonkamer/kelderverdiep/soort studio. We zijn bezig om deze vlekken eruit te halen en maar dat gaat langzaam. Nu is het probleem dat in de niet-aangetekende brief van de huisbaas dat hij suggureert dat ik zal moeten betalen voor een nieuw tapijt. Er is geen plaatsbeschrijving gebeurt.
kan u mij hierom trent raad geven.
mvg TeeKa Freya Isis.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
digital

#2 , 14 aug 2010 22:12

Ik vrees met grote vrees indien u de vlekken niet uit het tapijt krijgt u zal moeten opdraaien voor de kosten.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 14 aug 2010 22:50

Ik vrees met grote vrees indien u de vlekken niet uit het tapijt krijgt u zal moeten opdraaien voor de kosten.
als er geen plaatsbeschrijving is gebeurd, moet hij toch kunnen bewijzen dat die vlekken er niet in waren op het ogenblik dat de huur begon? Lijkt me, ongeacht het probleem, toch altijd moeilijk (tenzij het tapijt is vernieuwd tijdens de huur)

Reclame

JohnD

#4 , 14 aug 2010 22:58

Strikt genomen kan uw huisbaas niets omdat er geen intredende PB gebeurd is. Eerlijk is iets anders natuurlijk. Maar is uw huisbaas dan wel zo eerlijk is mijn vraag. Hij wil op uw kosten een volledig nieuw tapijt kopen (of beter nog de vergoeding voor een nieuw tapijt aanrekenen zonder het aan te kopen > wat strikt genomen mag als kon bewezen worden dat u het tapijt beschadigd hebt). Ik stel voor dat u met hem afspreekt om een kleine vergoeding te betalen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Mariette

#5 , 15 aug 2010 02:59

wordt er geen rekening gehouden met de natuurlijke sleet op het tapijt? (13 jaar?).

Probeer de kattenvlekken er met azijn uit te halen. werkt soms grandioos.

JohnD

#6 , 15 aug 2010 14:52

wordt er geen rekening gehouden met de natuurlijke sleet op het tapijt? (13 jaar?). Probeer de kattenvlekken er met azijn uit te halen. werkt soms grandioos.
Uiteraard, maar zo redeneert een verhuurder niet altijd. De gerechtsexperts wel uiteraard. Voor de poster is raad voor de toekomst misschien handig nl.: wat het verwijderen van die kattenvlekken met azijn dat kan wel een goede tip zijn. Ik was er meestal wel onmiddellijk bij als zoiets gebeurd, en dan is gewoon water voldoende. Het is trouwens niet omdat een kat oud is dat ze overgeeft. Haarballen is een normale oorzaak. Ouderdom in combinatie met nierfalen ook, maar dan zou de poster met zijn dier maar eens nr. de vet moeten. Wat ook veel voorkomt is dat katten overgeven als ze te schrokkig eten op een lege maag. Als het langer dan pakweg 6 uur geleden is altijd slechts een heel heel klein beetje eten geven en 10min. later de rest.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Mariette

#7 , 15 aug 2010 15:36

mijn poes geeft enkel over als ze vooral droogvoer krijgt. sindsdien krijgt ze tweemaal daags een potje natte voeding. Blijkt ook een pak beter te zijn tegen nierfalen bij gecastreerde katers.

TeeKaFreyaIsis
Topic Starter

#8 , 16 aug 2010 20:13

wordt er geen rekening gehouden met de natuurlijke sleet op het tapijt? (13 jaar?). Probeer de kattenvlekken er met azijn uit te halen. werkt soms grandioos.
Uiteraard, maar zo redeneert een verhuurder niet altijd. De gerechtsexperts wel uiteraard. Voor de poster is raad voor de toekomst misschien handig nl.: wat het verwijderen van die kattenvlekken met azijn dat kan wel een goede tip zijn. Ik was er meestal wel onmiddellijk bij als zoiets gebeurd, en dan is gewoon water voldoende. Het is trouwens niet omdat een kat oud is dat ze overgeeft. Haarballen is een normale oorzaak. Ouderdom in combinatie met nierfalen ook, maar dan zou de poster met zijn dier maar eens nr. de vet moeten. Wat ook veel voorkomt is dat katten overgeven als ze te schrokkig eten op een lege maag. Als het langer dan pakweg 6 uur geleden is altijd slechts een heel heel klein beetje eten geven en 10min. later de rest.
Thnx voor jullie advies.
Het tapijt was volgens hem nieuw toen ik er kwam wonen.
De vlekken gaan er langzaam uit met tapijtshampoo, de hulp gaat het proberen met azijn.
De kat is in heel goede gezondheid, hij is alleen blind.
In mijn volgende appartement ligt er geen tapijt maar vinyl, gelukkig maar.
De huisbaas trekt zich niet veel van zijn appartementen aan, het duurt altijd lang voor er iets gebeurt hier.
Hoe dan ook, ik ben dolblij dat ik hier weg ga.
Thnx nogmaals, TeeKa Freya Isis.

Terug naar “Huren”