Eveneens problemen met een handelshuurhernieuwing.
De handelshuur werd overgedragen samen met handelshuurcontrakt, (art10) maar al spoedig bleek dat de plaatsbeschrijving niet is overgedragen.
Bij controle veel schade aan het gebouw door de hoofdhuurder.
Voornamelijk waterschade door nalatigheid van het reinigen van af voerleidingen, verstopte putten, overgroeiïng van groen op afvoerleidingen, bomen die overgroeien en verstoppingen hebben veroorzaakt, etc... schade alom. Door langdurige verwaarlozing is de ondersokkel van de keuken volledig weggerot en staan zwammen op de muren in keuken. Badkamer volledig beschimmeld,
Ik ontving nu de aanvraag tot hernieuwing binnen voorziene tijdslimiet, maar kan ik die huurhernieuwing weigeren?
Daarnaast krijg ik na herhaaldelijk verzoek geen attesten van reiniging schoorsteen, en ik maak mij zorgen, omdat de brandverzekering niet tussen zal komen als die attesten er niet zijn. Daarnaast loopt nu ook veel mis, want de overgenomen toestellen werken niet, dit is door een gerechtsdeurwaarder vastgesteld en via attesten van een bevoegd organisme. Omdat de nieuwe overnemer nu opnieuw moet investeren in een volledige nieuwe installatie om zijn handel uit te kunnen voeren, twijfel ik aan de zekerheid van mijn huurinkomsten.
Hoe moet ik nu reageren op die huurhernieuwingsaanvraag?
de eigenaar