huurappartement en vochtplekken slaapkamer + niet geisoleerd

zorachske
Topic Starter

huurappartement en vochtplekken slaapkamer + niet geisoleerd

#1 , 07 jul 2010 14:58

Zit met een vervelende kwestie.
In onze slaapkamer zijn er vochtplekken langs de kant van de raam. Hiervoor de makelaar (blijkbaar goede vriend van huisbaas) gecontacteerd en die zei dak in de winter de verwarming minimum 1 uur moest opzetten. Bij deze dit gedaan en de plekken verdwijnen niet!
Eveneens is het hier snikheet en in de winter ijskoud --> blijkbaar is het dak niet geïsoleerd.
en wetende dat ik met een baby zit! We moeten ons appartement verlaten bij warm weer want de temperatuur kan hier oplopen tot + 37 graden en dan al gebruik van fohn en in de slaapkamer airco... maar doordat de warmte van het dak komt, krijgen we het niet koel.
Heb al een mail gestuurd naar de makelaar en proberen telefonisch contact op te nemen zonder resultaat...
De telefoon nummer van de huisbaas heb ik reeds aan hem gevraagd, waar hij blijkbaar niet op reageert.
Wat echter niet goed wat ik wel en niet kan doen!

Heb reeds een aangetekende brief opgestuurd, maar geen reactie. Nu toch al een goede week geleden...
ben echt ten einde raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 07 jul 2010 17:51

Als huurder hebt u eveneens recht op renovatiepremies net zoals uw huisbaas/verhuurder.

Mogelijk is dit de meest aanvaarbare oplossing voor hem.
Neem inlichtingen aangaande de premies,
laat een prijsofferte maken voor een degelijke dakisolatie
en formuleer een becijferd voorstel aan uw huisbaas.

Indien u nog graag enkele jaren daar blijft wonen, denk ik dat dit een win/win-oplossing kan betekenen voor beide partijen.
(kostprijs van dakisolatie-werken - renovatiepremie verhuuider - renovatiepremie huren) / 2
minus mogelijk met nog wat nutsderving in ruil voor uw volle medewerking =>
levert voor de verhuurder een meerwaarde op van zijn eigendom en
vrijwaart hem van een grote éénzijdige investering die hij op langere termijn zowiezo toch zal moeten doen,
voor u levert het niet alleen extra woonconfort (lagere energiekost) maar
tevens een oplossing voor uw vochtprobleem en dit zonder wrevel
Handige documenten voor Personenrecht

zorachske
Topic Starter

#3 , 07 jul 2010 19:54

kweet niet of ik nog langer wil wonen. Heb verschillende mogelijkheden voorgesteld maar kreeg telkens geen antwoord...
en vochtprobleem is niet voor mij een kost, maar voor de verhuurder, denk ik! btw verhuurder is bouwaannemer...
zijn er nog andere opties?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 jul 2010 15:11

Als het geen condens is is het insijpeling ...
Verhuurder aangetekend in gebreke stellen -
U kan zelf in grote steden de bouwpolitie/wooninspecte in kennis stellen met vraag eens langs te komen
Vlaamse wooninspectie kan ook

uw verzekering wegens waterinsijpeling - uw verzekering zal dan uw uw plaats de huisbaas aanschrijven wegens schade
kombinatie van al het bovenstaande

zorachske
Topic Starter

#5 , 09 jul 2010 16:37

eveneens wil ik ook vermelden dat het contract vernieuwd is en op mijn naam gezet ipv op mijn vriendin... dit in februari 2009.
normmal ging iemand langskomen vr het epc certificaat, maar nooit iemand gezien... dus geen epc blijkbaar...
mijn vriendin heeft in die tijd 250 euro moeten betalen vr dit certificaat omdat ze vroegtydig het app wou verlaten... is dat reglementair?

Vandebos

#6 , 09 jul 2010 20:49

Neen Epc kosten zijn voor de eigenaar.

Terug naar “Huren”