Immokantoor doet moeilijk ivm waarborg

Katrien1
Topic Starter

Immokantoor doet moeilijk ivm waarborg

#1 , 01 jun 2010 15:34

Vervelende kwestie. De eigenaars vonden het pand dat ik heb verlaten niet proper genoeg :roll: Er stonden idd nog een zestal vuilzakken klaar aan de voordeur die buiten gezet moesten worden (waarvan het immokantoor op de hoogte was : indien wij die hier buiten zetten op de verkeerde dag of te vroeg, dan worden er boetes uitgedeeld) en het hok achteraan stond nog met rommel (van voorgaande huurder, ook daarvan wist zij). In elk geval kreeg ik telefoon dat ik kon komen tekenen wat betreft de vrijgave van de huurwaarborg, maar dat ik maar de helft terugkreeg aangezien de eigenaars zelf daar nog een halve dag hadden schoongemaakt (lees : oa kelder leeggetrokken omdat die een halve meter onder water stond). Ik heb toen als antwoord gekregen dat ik enkel een deel zou afstaan als zij mij facturen konden voorleggen van voor de tijd dat ze me belde, en dat zij mij had moeten opbellen om de zogenaamde vuiligheid zelf schoon te maken ipv daar geld voor af te proberen troggelen.
Interessant feit : er is nooit een uittredende plaatsbeschrijving gemaakt, dus eigenlijk kunnen ze mij niets maken. Is er een wettelijk document waarop ik mij kan verhalen teneinde mijn volledige waarborg terug te krijgen? Ik wil hier geen advokaatkosten aan hangen, ze zijn volgens mij niet in hun recht.
Alvast merci :)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 jun 2010 16:16

U zet deze informatie om in een mooie aangetekende brief waarin u de kosten die men u tracht aan te rekenen betwist, waarin u hen verzoekt de geclaimde werken te toetsen aan de uittredende plaatsbeschrijving na deze vergeleken te hebben met de intredende plaatsbeschrijving. Dat bij gebrek aan deze gegevens of de vrijgave van de waarborg binnen de 10 dagen na kennisname van dit schrijven overeenkomstig de wet Peeters u verplicht zal zijn de aanhangig te maken bij het lokale vredegerecht middels een verzoekschrift 1344bis/e.v. Ger. W. via uw advocaat. Dat u vanzelfsprekend verplicht zal zijn om in uw verzoeken een RPV te voorzien om de kosten van uw advocaat te recupereren.

Met vriendelijke groeten enz...

U verzendt dit schrijven aangetekend aan zowel de eigenaars als het Immokantoor.

Katrien1
Topic Starter

#3 , 01 jun 2010 21:13

daar ga ik direct werk van maken, dank je wel! :)

Reclame

Terug naar “Huren”