Hallo,
Ik ben woonachtig in aan appartementsgebouw met 2 appartementen. Doch zijn er in totaal 4 woonblokken met elk 2 of 3 appartementen, die een gemeenschappelijke garagegebouw hebben met elk zijn garage. in totaal zijn er 10 appartementen.
Mijn appartement en het appartement onde mij hebben éénzelfde ingang. De andere appartementen hebben dit ook elk per twee of drie.
Nu is het zo dat de waterleiding voor de garage in onze woonblok voorzien is. Het is wel zo dat het water voor de garage enkel toegankelijk is voor eigenaars, dus niet voor huurders, en dat dit enkel kan gebruikt worden voor voorzieningen buiten de gebouwen en om de planten in het gemeenschappelijke deel water te geven.
Mijn onderbuur is er eentje met wat werk aan. Hij is steeds met heel veel louche zaken bezig, knoeit met de timer van de lichten, zet deze steeds op maximum en dergelijke. Hij heeft ook een afsluiting gezet dewelke een vergunning vereist, doch de gemeente "geeft hem de nodige tijd om het ofwel af te breken ofwel een vergunning aan te vragen welke hij nooit zal krijgen."
Nu laatst is meneer in het hok voor nutsvoorzieningen gegaan, heeft daar een witte buis van het water afgekoppeld en heeft hier zijn tuinslang op aangesloten om zaken op zijn terras te doen. De tuinslang liep helemaal via buiten naar zijn terras.
NU is mijn vraag. De aansluiting die hij maakt dient er niet voor om daar iets van tuinslang of dergelijke aan te sluiten en is de buis, dewelke van de teller naar de garage wordt afgeleid.
Is dit geen diefstal van water. Uiteindelijk gaat iedereen hier moeten betalen voor het water dat hij voor privégebruik neemt en dan nog op een niet al te kosjere manier.
Graag raad!
Dank u...
Nathalie