drinkbaar water

citroentjeC2
Topic Starter

drinkbaar water

#1 , 11 mei 2010 19:18

De woning die ik huur is niet aangesloten op stadswater of leidingwater
wel is er putwater ik maak me sterk de bedenking of dit water geschikt is
voor menselijke consumptie daar het een eerder een vreemde kleur heeft
ik gebruik dan ook voor alles flessenwater ik vroeg me af of de verhuurder
niet verplicht is om drinkbaar water te voorzien , ik ga het putwater laten
analyseren op drinkbaarheid indien dit een negatieve beoordeling zou krijgen kan ik op basis daarvan eventueel het contract vroeger verbreken?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 11 mei 2010 20:36

Koninklijk besluit van 8 juli 1997 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan ten minste voldaan moet zijn wil een onroerend goed dat wordt verhuurd als hoofdverblijfplaats in overeenstemming zijn met de elementaire vereisten inzake veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid.
...
Artikel 6 - De woning moet ten minste voorzien zijn van :
1° een eigen, permanent toegankelijk tappunt voor drinkbaar water;
indien het gebouw verscheidene woningen bevat waarvan één of meer gemeenschappelijke gedeelten gebruikt worden voor andere activiteiten dan het wonen en slapen, dan volstaat de aanwezigheid van een gemeenschappelijk tappunt voor drinkbaar water in de gemeenschappelijke delen
...
Het lijkt me aangeraden u te gaan informeren bij de gemeente, eventueel een onderhoud te vragen bij de schepen van huisvesting.

Reclame

Terug naar “Huren”