opzeg huurcontract uitstel

Vandebos

#16 , 08 mei 2010 10:05

Klacht bij politie...
Als het over de huur gaat niet geldig en niet bevoegd - politie had zelfs geen PV mogen opstellen - hun functioneel beheer dient PV zelfs tegen te houden en te laten schappen.
Heeft men echt niet gezegd wat de reden was... is belangrijk voor mijn antwoord.
U hoeft trouwens geen verklaring af te leggen - u kan eerst vragen waarover het gaat en dan zeggen dat je over een antwoord wel eventjes wil overleggen met je partner/ je raadsman.
Klopt. Politie doet altijd zo wat geheimzinnig om indruk te maken en wil vrijwel nooit op voorhand zeggen waarover het gaat. Zo kan jij je natuurlijk niet voorbereiden op je antwoorden. Ik had dus zeker nooit naar hun uit eigen beweging gegaan. Gewoon negeren. Ze zullen wel zelf aanbellen als ge niet gaat.
Altijd leuk om over geheel België geseind te staan...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#17 , 08 mei 2010 10:07

Altijd leuk om over geheel België geseind te staan...
Ben je dan een BV of een BB ? :D

Soms begrijp ik toch niet waarom je iemand zo'n dingen aanraadt hoor. En dan maar klagen dat je in de sh*t terechtkomt, terwijl je het zelf zoekt.

Vandebos

#18 , 08 mei 2010 10:12

Eerder een DGBB. Domme Gezochte Bekende Belg.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 mei 2010 14:49

Heel kort door de bocht.. maar ja

De politie zegt niets omdat iedereen kan bellen en info vragen over een dossier - het is niet dat er naar persoon x een uitnodiging gestuurd is dat persoon x de politie belt voor inlichtingen.
In een aantal gevallen mag en kan de politie niets zeggen kwestie geheim onderzoek enz.
En als u niet wil gaan - ja dat is uw goed recht - mocht het een zaak zijn dat de magistraat u toch wil hebben zal er wel een dwangbevel komen in een of andere vorm. Od de magistraat geeft opdracht u te signaleren voor de periode van x jaar met oog op.... dit kan je zelf invullen.

Als je weet dat de meeste klachten bij een van de inspectiediensten als ongegrond worden afgesloten dan weet je het wel.
De meeste mensen willen gelijk halen - hun gelijk

frannie
Topic Starter

#20 , 10 mei 2010 15:00

Bedankt voor jullie reacties :) De inspecteur is ondertussen wel langs geweest bij mij thuis, maar ze heeft geen pv opgesteld en ze gaat ook niets met de klacht doen. De huisbaas had geklaagd over rommel in de gemeenschappelijke delen en dat het een troep zou zijn in mijn appartement wat dus absoluut niet waar was. De agente was het dus mooi met mij eens en ze zei dat de huisbaas waarschijnlijk de klacht heeft ingediend omdat hij ons graag zijn appartement wil uitzetten en als hij weer vervelend gaat doen is het beter om een klacht tegen hem in te dienen.

Ik ben intussen bij de Huurdersbond geweest en zij beweren dat mijn contract een mondeling contract is geworden met een geldigheidsduur van 9 jaar. De opzeg deugt dus niet en daarnaast zou ik een rappel AS moeten sturen om de herstellingen aan het dak te laten uitvoeren.
Maar ik ben als de doods voor die lui :shock: Ik vermijd liever conflicten, want ik weet nu al dat meneer en mevrouw de volgende dag voor mijn deur staan en daar heb ik geen trek in :twisted: .

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Een verzoeningspoging? Als ze het hard willen spelen sturen ze me zeker een opzeg wegens eigen gebruik :roll: . Dan heb ik dus geen keus en moet ik er wel uit.....

Vandebos

#21 , 10 mei 2010 16:47

U zou effectief een rappel AS dienen te zenden voor de nodige reparaties, anders kan men u nog verwijten hen niet verwittigd te hebben en kunnen ze trachten de kosten op u te verhalen. In hetzelfde schrijven haalt u bovendien aan dat gelet op de huidige moeilijkheden u om een schriftelijk antwoord verzoekt.

Als ze een opzeg voor eigen gebruik zenden is er effectief weinig dat u ertegen kan doen behalve na 12 maanden verifiëren dat ze inderdaad wonen. Indien dat niet het geval is kan u tot 18 maanden huur recupereren...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 mei 2010 19:11

Als de verhuurder klacht heeft ingediend is er wel een PV nr en dient men dat PV nr ook aan u te bezorgen.
Het kan zijn dat de verhuurder dat wel is gaan vertellen en dat nu de kwartierinspecteur eens is komen kijken .. dan stelt de politie ene melding op.
Ook hier is een registratienr aan verbonden dat u als partij ook kan krijgen.

De verhuurder heeft geen recht om u via de politie lastig te vallen dat is dus op zijn minst lasterlijke aantijgigingen. Zeker als ze zijn verklaring geakteerd hebben. (wat ze zoals reeds gezegd niet hadden mogen doen gezien niet strafbaar)

Tot aan de deur kunnen ze komen maar U dient ze niet binnen te laten en als er een firma komt dan kan u die firma binnenlaten maar de eigenaar dient u nog altijd niet binnen te laten. U laat binnen wie U wil en dat is nog altijd uw grondwettelijk recht. Buiten een rechter (en heterdaad gevallen) kan niemand u verplichten iemand zomaar buiten uw wil om wat voor redenen ook binnen te laten.

Terug naar “Huren”