Hey allemaal,
Onze verhuurder wilt ons een rekening van rond de 500 euro doen voor de verwarming rekening (die wij nooit zien)+ dit zou 500 euro OPLEG zijn. bovenop de 75 euro per maand die we ook puur voor de verwarming betalen.
De verhuurder deelt de factuur door alle 3 bewoners van het pand (3appartementen) .
En wij gebruiken eigelijk niet zoveel verwarming . enkel i nde winter en dan verwarmen ze nog niet eens goed. onze verwarming heeft nu al zeker 2 maanden niet meer aangestaan. Zoals ik al zei enkel in de winter.
Wat ik eigenlijk wil weten is : is het wettelijk dat de verhuurder zoveel opleg vraagt terwijl hij eigenlijk de totale factuur van de verwarming gewoon simpelweg deelt door alle huurders. terwijl de oudere vrouw van op het eerste verdiep waarschijnlijk het hele jaar door haar verwarming laat aan staan.
Ik bedoel dit is redelijk overdreven 75€ X 12 maanden (dus 75 per maand ) en nu nog minstens een opleg van 500 . voor miss 4 maanden in het jaar de verwarming echt elke dag te gebruiken ?.
ik betwijfel of dit rechtmatig is .
ik zou graag advies van een kenner.
Dank bij voorbaat.