Een overzichtje.
Heb mijn huurcontract van een nieuwbouwappartement aangetekend opgezegd, na iets meer dan 2 jaar wegens onophoudelijke kleine en grotere gebreken.
(+/- 35 mails op en neer)
Een plaatsbeschrijving met 79 foto's werd opgemaakt op 15/2/2008. Bij rondgang op heden (25/2/2010) heb ik het appartement nagezien en in goede staat bevonden. Er zijn geen gebreken t.o.v. de plaatsbeschrijving van 15/2/2008. (Aldus de gevolmachtigde makelaar).
Na de opzegging hebben de verhuurders onmiddelijk het verhuurkantoor ingeschakeld. Het appartement werd bij de eerste bezichtiging verhuurd(heeft 5 min. geduurd). Het appartement is op 100 m van de zeedijk.
Ik betaalde 50€ voorschot op de syndicuskosten en het eerste jaar kreeg ik 142.4€ terug. (zonder enige vorm van afrekening). Het maandbedrag was dus het eerste jaar 38.13€/m.(afrekening 6/03/2009)
Door de opzegging heb geen enkele kans gekregen om zelf een nieuwe huurder te zoeken en wordt mij 1 maand huur schadevergoeding opgelegd en worden de syndycuskosten verhoogd naar 91.03€/m.
Omdat ik hiermee niet akkoord ging heb vrijdag een aangetekend schrijven ontvangen van raadsman van de verhuurders.
Op zich is het best mogelijk de kosten hoger zijn dan een jaar geleden.
Echter, een detail van de afrekening is nodig om de correctheid van de aangerekende kosten te controleren. Vraag dus aan de verhuurder een detaillering van de kosten die u worden aangerekend.