syndicus kosten huurder

SUZANNA
Topic Starter

syndicus kosten huurder

#1 , 02 apr 2010 11:09

Beste mensen ik ben een huurder van een appartement zonder lift, ik betaal 20€ syndicus kosten, voor onderhoud tuin,water, licht inkom,moet ik ook betalen voor de syndicus of is dat voor de eigenaar?waar voor moet ik nog bijdragen? bij voorbaat dank Suzanna

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 02 apr 2010 12:22

Er zijn geen wettelijke regels wat betreft voor welke kosten een huurder dient op te draaien en welke de eigenaar in een gedwongen mede-eigendom.

Wel zijn er een aantal voorstellen en uitspraken waarop rechters zich baseren bij gedingen waar deze materie ter sprake wordt gebracht.

Als u me per pb een email adres bezorgt zend ik u de relevante informatie toe.

WP002

#3 , 11 apr 2010 00:17

Dat is hoe u het onderling afspreekt. Ik vraag als syndicus voor het heen-en-weergeloop het niet onredelijke bedrag (denk ik) van 1 euro per garage, maal 20 garages komt dat neer op 18 euro per maand (2 van de garages zijn al van mezelf). Als ik daarnaast papier moet kopen, postzegels, gemeentelijke stickers,etc., dan vraag ik daar bonnetjes van en dan worden die terugbetaald. Idem met gesprongen lampen etc. Ik in ook elk haar het bedrag van de brandverzekering, herbereken dat naar de hoeveelheid aandeel de garages in verhouding hebben (ze zijn niet allemaal even groot), en verdeel dat dan oroportioneel onder de benodigdheden - iemand met een grote garage moet meer betalen, maar krijgt ook meer terug in geval van brand. Verder doe ik ook nog wat het onderhoud op de oprit, netels rooien zout strooien, wildparkeerders verjagen, de tussenstand van de elektriciteitsmeters voor de gemeenschappelijke poort en de verlichting opnemen en omrekenen...
... dan is 1 euro per garage per maand toch niet overdreven veel hè?

Reclame

Vandebos

#4 , 11 apr 2010 11:31

De maandelijkse beheersprijs is vrij te bepalen, dwz te onderhandelen tussen de beheerder en de eigenaars.

De poster hierboven heeft het over welke kosten die de syndicus aan de eigenaar aanrekent door die eigenaar kunnen verhaald worden op de huurder.

De nieuwe wetgeving, die er al veel te lang bijna is..., verhelpt ook niets aan deze situatie. Een flink aantal pijnpunten worden aangepakt, niet altijd even opportuun, maar de verdeling van kosten tussen eigenaar/huurder wordt mooi onaangeroerd gelaten en zal dus in de nabije toekomst steeds voor problemen blijven zorgen.

Terug naar “Huren”