Ik huur een appartement met schimmel en vochtproblemen, waar al 3 dossiers voor bestaan bij de gemeente, waarvan 1 onbewoond verklaring. De problemen zouden opgelost zijn na het laatste dossier. Er zijn echter nog steeds vocht en schimmelproblemen in de slaapkamer: insijpeling via het plafond/terras erboven, met beginnende schimmelvorming op het plafond. Schimmelvorming onderaan de muur aan de terraskant, waar ik tijdelijk plastieken dozen had opgestapeld. En serieuze condensatievorming op alle ramen (water druipt eraf) ondanks frequente verluchting en verwarming. Natuurlijk beweert de eigenaar dat ik niet genoeg verwarm. Maar hij heeft bekent, en dit schriftelijk!!!, dat als er een kast tegen de muur aan de terraskant wordt geplaatst er inderdaad schimmelvorming achter die kast zal gebeuren, dit gebeurt nu eenmaal op buitenmuren! Ok, ik val bijna van mijn stoel van het lachen. Is dit nu echt normaal???? Ik veronderstel dat ik een echt luxekind ben dat tot nu toe enkel in behoorlijke woningen heeft gewoond, of waar er ook wel iets aan vochtproblemen werd gedaan indien die er waren. Maar voor mij is schimmelvorming op een muur geen normale toestand... en dus ook nooit aanvaardbaar. Heeft die man nu in zijn eigen voet geschoten met die brief, en heb ik goede grond om terug een dossier te openen bij de gemeente?
Is er ook meer kans op resultaat indien we met meerdere huurders in het gebouw hem aanklagen? Er zijn nog andere appartementen met langdurende problemen, zoals insijpeling via het dak.