extra kosten !

papee
Topic Starter
Berichten: 40
Locatie: Antwerpen

extra kosten !

#1 , 18 mar 2010 17:09

Al 9 jaar huurt mijn dochter een winkelpand, op het gelijkvloers van een appartementsgebouw van 24 appartementen zonder problemen.
2 jaar geleden werd dit verkocht.
Nu krijgen we plots een schrijven van een immobiliënkantoor uit Brussel waarin staat welke extra kosten we moeten betalen. Zij zeggen dat zij door de huisbazin werden aangesteld haar belangen te behartigen.
We zouden extra moeten opleggen voor algemene kosten van gang, lift en verwarming.(welke voorheen inbegrepen was). Voor een totaal van 800 euro. Waarin 75 euro voor beheerskosten. Alsook werd bij de huur 120 euro bij gedaan (waar ik kan inkomen, er werd nooit geen indexaanpassing gedaan). Dit schrijven kregen alle huurders. Niet aangetekend.
We hebben uitgerekend dat we voor die kleine winkelruimte, enkel open van 08.00 tot 14.00 uur en weekends gesloten, meer stookkosten zouden hebben dan thuis voor een eensgezinswoning.

Nochtans is de winkel gescheiden van de rest van het gebouw met een aparte ingang.
in de gemeenschappelijke zijn wij niet nodig, we hebben zelfs geen sleutel van de voordeur, noch maken we gebruik van lift of verlichting. Het schrijven was in gebrekkig Nederlands opgesteld waaruit we kop of staart krijgen. Een telefoontje hielp niet want men spreekt er enkel Frans, zoals de huisbazin.

Het probleem is dat de meeste huurders illegalen zijn, welke steeds wisselen en vermoedelijk niet betalen. Hierdoor probeert ze nu haar tekort te recupereren bij de andere huurders.
We zijn ook te weten gekomen dat het huurcontract nooit werd geregistreerd, ook niet door de vorige eigenaars.
Ondertussen zijn er al drie appartementen leeg gekomen van huurders welke zonder boe of ba vertrokken zijn van de ene dag op de andere.
Je kan je voor stellen wat een zooitje het daar is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 mar 2010 09:56

Lees de basisakte van het gebouw er eens op na.Normaliter zal hierin beschreven staan welke kosten door de winkelpanden gedragen dienen te worden en welke niet.indien u geen kopie hebt van deze akte kan u er steeds een bekomen in het regionale registratiekantoor.

Reclame

Terug naar “Huren”