Ja, dankjewel beiden denk hier wel voldoende geinformeerd mee te zijn.
Nog enkel deze vraag; in het aangetekend schrijven melden wordt vermeld dat zij ... € ( = achterstal + 3,25 % op de achterstal ) dienen te betalen binnen de 10 dagen. Stel er wordt niks gestort binnen de 10 dagen, dan doet het hele proces zich opnieuw voor ? Dus weer 3,25 % bij het reeds verhoogde bedrag ?
Mag je een uiterste datum stellen in de brief wanneer je gelden verwacht ? Bijvoorbeeld 22 Maart 2010 en erbij vermelden dat indien de gelden ( telkens na 10 dagen verhoogd met 3,25 % ) niet gestort zijn op die datum het vredegerecht zal worden ingeschakeld?
Ik hoop dat iemand ook dit nog even kan verduidelijken.
Dankjewel !
3.25% is op jaarbasis.
Lees aub het huurcontract na om te kijken wat erin staat. Als hier geen boetebeding voor achterstallige huurgelden instaat begint de termijn pas te lopen van het ogenblik dat de huurders kennis hebben genomen van de schriftelijke in gebrekestelling.
Hou het dan ook eenvoudig, bij gebrek aan een boetebeding in het contract een AS met deze inhoud,
Mijnheer, mevrouw,
Bij deze wordt u in gebreke gesteld wegens het niet respecteren van de huurovereenkomst door u beiden ondertekend op [datum afsluiten contract] voor het huren van het pand gelegen te [adres].
U heeft momenteel een achterstand in betaling ten bedrage van € [bedrag] bestaande uit huurgelden voor de maanden [maanden/jaar apart noemen]. Aangezien de talloze telefoontjes en mondelinge afspraken tot op heden niets hebben opgeleverd wens ik u bij deze schriftelijk en aangetekend aan te manen deze achterstallen te regulariseren tegen ten laatste [datum, eg 15 maart 2010]. Indien de achterstallen tegen de hiervoor vermelde datum niet zijn ingehaald zal ik me verplicht zien om op uw kosten het vredegerecht in te schakelen om een verbreking van het huurcontract te bekomen wegens het door jullie niet naleven van de voorwaarden tot verhuur.
Indien er wel een schade beding in het contract is opgenomen wijzigt de tekst en het bedrag.