Eindafrekening pas na drie jaar...ipv elk jaar

lies1980
Topic Starter

Eindafrekening pas na drie jaar...ipv elk jaar

#1 , 15 mar 2010 11:12

Wij hebben 31 maanden in ons vorige appartement gewoond en juist voor we verhuisden heeft de eigenaar ons de eindafrekening bezorgd. Dit was de afrekening voor het gas,water en de electriciteit voor 31 maanden. Dus we betaalde" elke maand een voorschot, en zouden normaal gezien op het einde van het jaar de afrekening krijgen, dus is nooit gebeurt dus we dachten dat het voorschot genoeg was. Deze afrekening komt op 3500 euro voor een klein appartement voor nog geen 65 vierkante meter.. Dit vind ik toch wel heel hoog. Mag een verhuurder ipv elk jaar een eindafrekening te maken, zoals afgesproken was, een eindafrekening maken na drie jaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 15 mar 2010 11:28

Voor huurgelden 1 jaar, voor onkosten (eg verwarming stroom ed) 5 jaar dacht ik.

U heeft als huurder het recht om inzage te vragen in de facturatie die de huisbaas heeft gebruikt om zijn afrekening te maken.

€ 3500/3 = € 1133 per jaar. Welk was het voorschot dat u maandelijks betaalde? Was de verwarming elektrisch of op gas?

lies1980
Topic Starter

#3 , 15 mar 2010 12:59

Wij betaalden 35 euro voorschot en 25 euro onderhoud (ze zijn misschien 5 keer komen kuisen op die 31 maanden) - De verwarming stond gemiddeld 3 maanden per jaar af, alles was dubbel glas en het was het eerste verdiep in een rijhuis. Ik weet dat dit voorschot weinig was maar ons verbruik was ook miniem. Onze eigenaar had ook gezegd dat hij jaarlijks ons ging afrekenen en omdat hij dit niet had gedaan dacht ik dat alles ok was. Bent u zeker dat dit vijf jaar is? De verwarming was op gas.
Er stond in het contract dat dit voorschot na het afrekenen, aan de reele kosten moest aangepast worden op jaarlijks termijn. Alvast bedankt voor uw reactie!

Reclame

roharro

#4 , 15 mar 2010 13:16

Wij betaalden 35 euro voorschot en 25 euro onderhoud (ze zijn misschien 5 keer komen kuisen op die 31 maanden) - De verwarming stond gemiddeld 3 maanden per jaar af, alles was dubbel glas en het was het eerste verdiep in een rijhuis. Ik weet dat dit voorschot weinig was maar ons verbruik was ook miniem. Onze eigenaar had ook gezegd dat hij jaarlijks ons ging afrekenen en omdat hij dit niet had gedaan dacht ik dat alles ok was. Bent u zeker dat dit vijf jaar is? De verwarming was op gas.
Er stond in het contract dat dit voorschot na het afrekenen, aan de reele kosten moest aangepast worden op jaarlijks termijn. Alvast bedankt voor uw reactie!
Indien de verwarming van het appartement in deze bedragen begrepen is liggen deze kosten rond het gemiddelde dat geldt voor kleinere appartementen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

lies1980
Topic Starter

#5 , 15 mar 2010 14:24

Bedoelt u de gemiddelde totale kost voor de verwarming voor een kleiner appartement of het gemiddeld voorschot?

roharro

#6 , 15 mar 2010 14:32

Bedoelt u de gemiddelde totale kost voor de verwarming voor een kleiner appartement of het gemiddeld voorschot?
Ik bedoel de totale verwarmingskosten + andere kosten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#7 , 15 mar 2010 14:34

De kost jaarlijkse voorschot + gevraagd bij te betalen bedrag lijken me normaal. Verwarming alleen mag je gemiddeld op € 600 tot € 800 rekenen.

Terug naar “Huren”