Wat met waarborg na verkoop

Huurder678
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Wat met waarborg na verkoop

#1 , 04 mei 2025 09:09

Sinds 2017 huur ik een appartement dat blijkbaar ( zonder documenten te ontvangen, enkel mondeling werd gemeld), verkocht werd.
De nieuwe koper stond plots aan men deur en vroeg me het pand tegen volgende maand te verlaten ( nog steeds geen brieven ontvangen) . Via sms werd gevraagd bij het verlaten het pand grondig te poetsen..

Het appartement werd verkocht met bedoeling te renoveren waardoor de 4 bewoners het pand moeten verlaten. Ik ben de enige die er zolang woont, anderen wonen er max 3 jaar.

Nu heb ik verschillende vragen:

- wat met de huurwaarborg die op een
Geblokkeerde rekening staat ?

- wat met de inboedel die van de vorige huisbazin is ( koelkast,..) de huidige huisbazin ( tot 1 juni) zegt me dat ik die mag houden / weggeven , maar als het pand verkocht is met inboedel en ik doe dit, ga ik in de
Fout!)

Zowel de huidige huisbazin als de nieuwe koper reageren niet op de mails die ik
Hiervoor stuur maar ik moet wel 1 juni uit het appartement? Welke stappen kan ik ondernemen?!

Alvast bedankt!

Thomas_AA

#2 , 04 mei 2025 09:18

Dus je hebt nog steeds geen opzeg ontvangen, noch een bewijs dat de eigenaar gewijzigd is?

Dan kan je evengoed gewoon daar blijven wonen en de volgende stappen afwachten. Aan wie betaal je nu de huur?

Wat wil je zelf? Heb je ergens anders waar je naartoe kan?

justice speaker

#3 , 24 jun 2025 18:57

Uw contract van 2017 valt onder de federale woninghuur. De nieuwe eigenaar moet dit integraal uitvoeren.
Hij kan u opzeggen met 6 maanden. Voor renovatie moet hij de bewijzen leveren samen met de opzeg.
U kan online de federale woninghuur nog terugvinden.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

Terug naar “Huren”