waterschade

Scorpio
Topic Starter

waterschade

#1 , 05 mar 2010 12:21

Er is onlangs een waterschade door een lek onder mijn douche geweest. Ze hebben tegels moeten openbreken om te repareren. Wat er juist gedaan is weet ik niet. De eigenaar beweert nu dat ik hiervoor verantwoordelijk ben. Het rooster (waar het water doorloopt) van de afvoer van de douche zou losgemaakt geweest zijn, waardoor er water naast de afvoerpijp onder de douche zou gelopen zijn. Hiervan weet ik niets. Misschien zat het rooster al los, misschien was er gewoon een lek in de pijp. In elk geval, zij willen, mij doen opdraaien voor de kosten. Dit ben ik uiteraard niet van plan. Ik ga de huurdersbond contacteren. Ondertussen indien iemand mij meer weet te vertellen ivm verantwoordelijkheid, graag!
Tussen haakjes, er zijn al 3 dossiers bij de gemeente en Wonen Vlaanderen voor vocht en schimmel problemen voor mijn apartement, waarvan een onbewoondverklaring in het verleden. Het zijn mensen zonder scrupules!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 mar 2010 13:47

verwittig uw verzekeringsagent dat men tracht u onterecht kosten in de schoenen te schuiven.

Lees wel eerst eens uw huurcontract na om te kijken wat erin staat aangaande schade en onderhoud in het appartement tijdens uw huurperiode.

Scorpio
Topic Starter

#3 , 05 mar 2010 16:11

Er staat in dat ik waterleidingen en afvoerbuizen in goede staat moet onthouden en erover waken dat de leidingen niet verstopt geraken of aangetast worden door scheikundige produkten. Ik ben hier sinds juli 2009. De afvoerbuis in kwestie was echter ingebouwd onder de douche. Dus niet toegankelijk. In de brief van de eigenaar staat dat ik de afloop losgemaakt zou hebben (het roostertje in de douchebak) en dat verschillende personen dit bevestigt zouden hebben. Dit is natuurlijk bluf. Er is slechts 1 klusjesman hier geweest. En ik heb niets losgemaakt. Alles zat vast zoals het hoort toen de man hier kwam! :roll:

Reclame

Vandebos

#4 , 06 mar 2010 11:14

Aangetekend betwisten:

- dat deze kosten ten uwe laste vallen, dat u aan de buizen en/of roosters zou geprutst hebben,
- dat u de kosten dan ook weigert te betalen die uit dit verborgen gebrek voortvloeien,
- dat het verborgen gebrek perfect aansluit bij de in het verleden reeds gedeponeerde klachten wegens schimmels en vochtproblemen die al éénmaal tot een onbewoonbaarheidsverklaring hebben geleid,
- dat u graag zou horen bij welke gelegenheid u meerdere getuigen hebt uitgenodigd om te prutsen aan dat roostertje,
- dat u een kopie wenst van het rapport van de erkende reparateur waarin deze stelt dat u heeft geprutst aan dat roostertje zodat u dit kan overmaken aan uw advocaat,
- dat u een antwoord verwacht op deze verzoeken binnen de 10 werkdagen na kennisname,
- dat u bij een aanhouden van de beschuldiging verplicht zal zijn middels advocaat het vredegerecht in te schakelen om een externe expert te laten aanstellen en uitspraak bij vonnis op diens vaststellingen te laten doen.

Natuurlijk afsluiten met vriendelijke groeten en natuurlijk AANGETEKEND verzenden.

Terug naar “Huren”