Beste,
Ik ben een huurder van appartement geweest van de periode 2021-2025. Nu vanaf November 2024 is er waterschade geweest in een kantoor onder mij.
Er zijn 3 lekdetecties geweest, waarbij elke keer er een andere reden gevonden werd. Mijn huisbaas heeft elke keer de reden dat ze noemden hersteld. Aangezien het bleef lekken, bleven ze nieuwe redenen aangeven, zelfs zaken die ervoor getest werden en eerst oke waren, daar vonden ze dan het rpobleem.
De 4de keer, zijn ze langsgeweest en zeiden ze dat het lag aan een slechte kitrand in de badkamer en een verstopte afvoer. ( deze werden al getest en was eerst de reden niet, en nu wel). Nu is mijn huisbaas de kitrand komen fixen , maar er is geen ontstopping van afvoer gebeurd. Blijkbaar is het lek wel gestopt nu, maar zeggen ze dat ik verantwoordelijk voor de schade ben ! Een verstopt afvoer kan niet als reden aangegeven worden aangezien deze niet gefixt is en 2 als ik het opzoek staat er dat voor de kitrand de eigenaar of degene die hem geplaats heeft verantwoordelijk is. Ze zeggen dat ik zelf als huurder als ik schade zou merken dit zou moeten melden, deze heb ik ook elke x gedaan, maar de kitrand heb ik niet gemerkt, want er was geen schade bij mij , en ze hebben deze zelf ook pas gemerkt na 3 lekdetecties. Nu dekt mijn brandsverzekering deze schade niet , en heb ik veel stress dat ze het financiele kostenplaatje op mij willen steken. Denk daarbij de kosten voor alle inspecties en detecties, schade aan het kantoor onder mij en blijkt dat door het lek, de mensen van het kantoor die periode geen huur betaalden en deze willen de mensen van het gebouw dat ik hen dat vergoed.