Geluidsoverlast buren

Karel Vandermeersch
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Geluidsoverlast buren

#16 , 06 jun 2025 21:18

Bedankt!

Karel Vandermeersch
Topic Starter

#17 , 07 jun 2025 08:32

Mijn huurcontract dateert van mei 2022, was 1 jaar en in 2023 verlengt met 2 jaar dus nu is dat een contract van negen jaar.

Voor zover ik weet kan de verhuurder dat enkel opzeggen voor grondige renovatiewerken of wanneer iemand van zijn familie hier zou komen wonen. In beide gevallen is er een opzegtermijn van zes maand. Ik kan opzeggen met een opzegtermijn van drie maand.

Dat er hier nu, terwijl ik er woon, toesta dat er centrale verwarming komt i.p.v. een gaskachel is een teken van goede wil van mij want wettelijk gezien ben ik niet verplicht dit toe te staan. Natuurlijk is dit om in orde te zijn voor 2028 gezien verhuren van E woningen dan niet meer gaat en kan hij indexeren. Dus ik ben echt wel van goede wil.

In november hadden de buren een lek gemaakt in de waterleiding, de mijne loopt door hun huis, en ik heb drie weken moeten wachten vooraleer dit gefikst werd. Het was een half uurtje werk. ook weer een teken van goede wil van mij gezien ik in die drie weken 's morgens emmers moest vullen om dan de hoofdkraan uit te zetten opdat ikzelf geen waterverlies zou hebben en de buren geen water in hun huis.

Ook met een schoonbroer van de verhuurder een half jaar bezig geweest om het rookkanaal van de gaskachel beter te maken opdat de buren geen vocht meer hadden in de toekomstige slaapkamer van hun kinderen.

Bij de werken voor de centrale verwarming is het dan ik die moet overleggen met de andere buur betreffende zijn parking en de gemeenschappelijke doorgang. Allemaal geen taken van ik als huurder die recht heeft op een rustig huurgenot.

Lijken me allemaal mooie redenen om tot een onderling akkoord te komen om hier zonder veel gedoe te kunnen vertrekken.

KJ86

#18 , 07 jun 2025 09:37

Lijken me allemaal mooie redenen om tot een onderling akkoord te komen om hier zonder veel gedoe te kunnen vertrekken.
Waarom denk je dat de verhuurder moeilijk zou doen? Die heeft het voordeel dat hij een hogere huurprijs kan vragen voor een woning met centrale verwarming. Hetgeen niet het geval zou zijn als je zou blijven wonen.

Reclame

Freec

#19 , 07 jun 2025 10:16

Dat er hier nu, terwijl ik er woon, toesta dat er centrale verwarming komt i.p.v. een gaskachel is een teken van goede wil van mij want wettelijk gezien ben ik niet verplicht dit toe te staan. Natuurlijk is dit om in orde te zijn voor 2028 gezien verhuren van E woningen dan niet meer gaat en kan hij indexeren. Dus ik ben echt wel van goede wil.

Maar is ook teken van goede wil, van je verhuurder.
Bij de werken voor de centrale verwarming is het dan ik die moet overleggen met de andere buur betreffende zijn parking en de gemeenschappelijke doorgang. Allemaal geen taken van ik als huurder die recht heeft op een rustig huurgenot.
Doe het dan niet!

Karel Vandermeersch
Topic Starter

#20 , 07 jun 2025 21:52

Kan men hier een posting/bericht op vraag laten verwijderen?

Ik was nogal boos de laatste dagen vanwege gebrek aan respect voor vraag voor nachtrust.

Karel Vandermeersch
Topic Starter

#21 , 12 jun 2025 06:25

Is er hier eigenlijk een beheerder?

Message not delivered
There was a problem delivering your message to info@juridischforum.be. See the technical details below.
LEARN MORE

There was a problem delivering your message to info@juridischforum.be. See the technical details below.
LEARN MORE

Address not found
Your message wasn't delivered to info@jureca.be because the address couldn't be found, or is unable to receive mail.

Delivery incomplete
There was a temporary problem delivering your message to info@juridischforum.be. Gmail will retry for 46 more hours. You'll be notified if the delivery fails permanently.
LEARN MORE

Franciscus

#22 , 12 jun 2025 20:46

Ja juridisch forum is overgenomen
Blijkbaar hebben ze die functie nog niet gewijzigd.

Terug naar “Huren”