Mijn buren kochten drie jaar geleden de woning naast mij en zijn sinds vijf weken non-stop bezig met verbouwingen gezien er hen een leegstand taks van 30.000€ boven het hoofd hangt. Gedurende die drie jaar zijn ze af en toe eens iets komen doen.
Van 6u30,7u-18u zijn het aannemers en van 19u-22u zijn het de buren zelf. Gezien de heel dunne muren zijn de geluiden van schuren, boren, kloppen met hamers, afbreken,... heel erg hoorbaar in die mate zelfs dat de trillingen en het geluid ervan nog worden versterkt en een boek lezen, naar muziek luisteren enzovoort onmogelijk zijn. Oordopjes helpen ook niet echt. Eens vroeg gaan slapen is ook geen optie. Hout komen zagen in de tuin om 21u30, kloppen op de muren om 21u55,...
Er is ook niets van communicatie waardoor ik soms letterlijk 's ochtends uit bed wordt geboord, geklopt, geschuurd,...
Gisteren waren ze weer eens bezig na 22u en sms verzonden met ludieke boodschap dat het nieuws van 22u net gedaan was. Dan hoor je de buurvrouw zeggen tegen haar vriend: mag ik nog luid praten en begint ze even nadien te zingen.
Moet ik dit nu gewoon nog anderhalve maand ondergaan want zolang zouden de werken nog duren of kan ik hier toch iets aan doen?
Andere buren zijn het ook kotsbeu en overwegen zelfs naar de politie te stappen en mijn advocaat zei dat ik vermindering van huur kan vragen gezien mijn eigenaar perfect op de hoogte is van de dunne muren en mijn recht op rustig huurgenot dagelijks geschonden wordt. Ik betaal momenteel huur voor een woning waar ik pas na 22u op mijn gemak kan zitten.