Ik heb nog eventjes nagevraagd.
Zoals reeds geschreven het is en blijft een strafrechtelijk feit.
Zoals hier gesteld is er schade aan de voordeur van het appartement ...zie mijn teksten hierboven met cassatiearrest en artikels.
De door mij geraadpleegde politieambtenaren zijn officier van gerechtelijke politie ( bevoegdheid).
Is wat hen betreft een aangifte waar PV voor moet opgesteld worden. Wie het aangeeft is van geen belang.
Huurder of verhuurder (eigenaar).
Al naargelang het soort van schade had er zelfs een sporenonderzoek kunnen gebeuren ( in zone Antwerpen is daar zelfs het sporenteam voor opgeleid )
Soort PV kan een algemeen PV zijn maar ik vermoed ( gezien dader onbekend is) een VPV ( onbekende dader)
Voor een VPV zal de politie alle mogelijke politieactiviteiten uitvoeren. Het PV zelf wordt niet naar parket gestuurd gezien onbekende dader.
Getuigen en aangever (kunnen) wel verhoord worden bij aangifte of later op vraag van aangever.
indien die inspecteur weigert dan vraagt u een hoofdinspecteur te spreken desnoods een commissaris.
Bij weigering - mail / brief naar korpsoverste / Procureur des Konings en of naar Comité P
https://www.vlaanderen.be/organisaties/ ... iediensten