Ik ga dat zeker proberen,maar ik ken mijn huisbazin,en ze gaat noooooooooooooooit akkoord gaan.Het enige waar ik een beetje kan mee dreigen is dat ik zowiezo een hond ga houden,wat zij absoluut niet wil,staat ook in contract,maar dan moet ze mij,ofwel laten gaan,ofwel mij buiten zetten,ze zal kunnen kiezen.En mij hier laten wonen met een hond in haar huis,denk niet dat ze dat ooit gaat toestaan.Dit is een vrij groot huis,en een tuin die afgemaakt is,dus ik denk dat ze me daar weinig kan mee doen,heb ik hier zo begrepen.
Je hangt nu een beetje af van de goodwill van je verhuurder. Je hebt er dus alle baat bij om haar zo vriendelijk en diplomatisch mogelijk te benaderen om haar een toegeving te laten doen op de manier zoals VDB suggereerde.
Ik weet niet waarop je je baseert om te beweren dat ze nooit akkoord zou gaan. Het ene probleem is het andere niet en tenslotte zit je al in het derde huurjaar. Succes is niet gegarandeerd maar wie niet waagt niet wint.
Ik zou zeker niet met die hond gaan 'dreigen' in hetzelfde gesprek, daarin ben ik het eens met Rebel.
1) Strijk je haar daarmee tegen de haren in, slechte timing.
2) Past het niet helemaal in het plaatje want een hond houden kost idd geld.