nieuwe verhuurder

katrienneke
Topic Starter

nieuwe verhuurder

#1 , 16 feb 2010 20:20

hallo, kan iemand mij helpen?

Kan ik mijn huurcontract beeindigen bij verandering van verhuurder wegens slecht onderhoud van de woning door de vorige verhuurder?
Ik heb een 3jarig contract met de vorige eigenaar en nog niets gehoord van nieuwe eigenaar. Ik weet enkel dat het pand verkocht is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 feb 2010 21:36

Neen, de nieuwe eigenaar neemt uw contract over. Dezelfde regels blijven van kracht als bij de eigenaar met wie u het contract afsloot.

De identiteitsgegevens van de nieuwe eigenaar bekomen lijkt me de eerste stap. Deze kan u eventueel bekomen bij de dienst stedenbouw.

katrienneke
Topic Starter

#3 , 18 feb 2010 21:41

Ik heb de vorige eigenaar al een aantal keer verzocht de herstellingen uit te voeren (isolatie van het dak is in zeer slechte staat en de verwarming doet het ook niet al te best meer, waardoor ik dus al heel de winter in de koude zit) maar deze reageert er gewoon niet op. Moet ik dan weer alles opnieuw doen eens ik de gegevens van de nieuwe eigenaar verkregen heb? Het pand is pas sinds begin januari verkocht. Het immo kantoor heeft tot nu toe de gegevens nog niet willen vrijgeven aan andere verhuurder. Hij zit zelfs met een vochtprobleem.

Reclame

Vandebos

#4 , 18 feb 2010 22:21

U kan de identiteit van de nieuwe eigenaar opvragen bij de dienst stedenbouw in het gemeentehuis. Deze informatie moet men u geven.

Terug naar “Huren”