help!!!

bryan712
Topic Starter

help!!!

#1 , 12 feb 2010 15:03

Ik ben ten einde raad...ik heb een huurcontract tot 31 oktober 2010.Ik heb nu in januari mijn opzegbrief opgestuurd omdat we willen verhuizen.Dus normaal is dat met 3 maand vooropzeg,zoals in contract vermeld staat.Nu heb ik een aangetekende brief terug gekregen van huisbazin,daarin staat ten eerste,dat mijn opzegbrief niet geldig isomdat ik hem niet met de hand heb afgetekend..moet dit echt?Kan ze mij hierop pakken?En dan schrijft ze zelfs nog dat ik hier niet weg kan voor 31 oktober 2010.Ik ben ten einde raad,ik zit al in een zware depressie,ik heb dat ander huis al gehuurd,normaal vanaf april,dus als die brief niet gledig is,dan kan ik ten vroegste pas verhuizen in juni..dan moet ik 2 maand dubbele huishuur betalen,en dan kan ik niet,fincieel..kan iemand mij zeggen of die brief echt met de hand moest afgetekend zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 feb 2010 16:36

Uw opzegbrief dient absoluut niet handgeschreven te zijn!

Wat wel van belang is, is de aard van het contract dat u heeft. Wanneer werd dit afgesloten? voor welke duur?

bartvdv

#3 , 12 feb 2010 16:43

Hij heeft de brief niet getekend. Zijn handtekening ontbreekt.

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 feb 2010 16:49

Vandebos, ik denk dat je de vraag verkeerd begrepen hebt. Ik denk dat het gaat om de handtekening plaatsen onder de brief.

Ik denk dat hier discussie over mogelijk is.

Maar een opzeg kan ook mondeling, en dan is er ook geen handtekening. De handtekening is dus geen formele vereiste, op voorwaarde dat het voor degene die de brief ontvangt ontegensprekelijk vaststaat dat hij uitgaat van de huurder.

Ik raad de huurder wel aan om zijn opzeg te bekrachtigen. Een nieuwe brief schrijven, ditmaal handtekening niet vergeten, waarin hij - voor zoveel als nodig - bevestigt dat de vorige brief wel degelijk van hem afkomstig is en hij de inhoud ervan bekrachtigt.

Maar het soort contract (korte duur) zal hier vermoedelijk wel het grootste probleem worden.

scorpioen

bryan712
Topic Starter

#5 , 12 feb 2010 17:01

dank jullie wel allemaal om te antwoorden,ik heb morgen een afspraak met iemand dat van beroep advocaat is,die persoon zal mij allicht kunnen zeggen wat wel en niet kan,als hij het contract leest.Ben echt welzenuwachtig,mijn huisbazin is een onmenselijk mens,ze zal het mij zo moeilijk mogelijk maken,en mijn huurwaarborg zal ik niet terug zien,ik vrees op de duur dat ik mij nog een advocaat zal moeten nemen,gelukkig heb ik recht op een pro deo..

Vandebos

#6 , 12 feb 2010 17:14

klopt, excuses voor het te snelle antwoord.

Welk type contract is het? een contract van bepaalde duur of eentje van onbepaalde duur (3-6-9)?

bryan712
Topic Starter

#7 , 12 feb 2010 17:39

ik denk niet dat dat daar in staat,ligt nu bij mijn ouders,maar ik kon toen kiezen,voor 3 jaar,6 jaar of 9 jaar,zo staat dat er in,maar ik ben begonnen met 3 jaar.

Vandebos

#8 , 12 feb 2010 17:41

Zie je andere post.

Kijk dat contract zo spoedig mogelijk in en laat ons wat weten..

Terug naar “Huren”