vroegtijdig opzeggen handelshuurcontract

sarahvh
Topic Starter

vroegtijdig opzeggen handelshuurcontract

#1 , 05 feb 2010 13:43

Ik ben een eenmanszaak gestart op 1-8-2009.
De omzet bedraagt maar de helft van wat we hadden berekend,ondanks alle mogelijke pogingen, acties en publiciteiten.
Kortom, met volle moed en overtuiging begonnen aan een eenmanszaak en nu zakt de moed me in de schoenen.
Ik heb dus een handelshuurontract van 3-6-9.
Ik ben dus verplicht om nog 2,5 jaar te huren ??
Is er enige mogelijkheid ( buiten wederzijdse toestemming van beide partijen ) om dit bv naar 1 jaar te brengen ?
Ik kan toch niet de enige zijn die dit ooit meemaakte .
Ik heb al veel opgezocht op internet en ik lees dat ik er niets kan aan veranderen. vandaar mijn oproep hier, misschien heb ik iets over het hoofd gezien ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2010 14:15

Een nieuwe huurder zoeken die wil huren aan dezelfde voorwaarden.

scorpioen

bartvdv

#3 , 05 feb 2010 14:17

Je bent nog maar pas begonnen op 1 augustus 2009? Dat is pas 6 maanden geleden, het is nogal vroeg om nu al de moed op te geven. Wil je je handelshuurcontract opzeggen om iets goedkoper te vinden? Of wil je er nu al mee stoppen?

Zo'n contract kan je alleen opzeggen met wederzijdse toestemming. Ga een keer praten met de verhuurder, en wees eerlijk over de tegenvallende resultaten, en probeer elkaar tegemoet te komen. Of probeer zelf een huurder te zoeken.

Reclame

sarahvh
Topic Starter

#4 , 05 feb 2010 14:28

ik zoek geen ander pand, ik wil stoppen met de zaak.
Als alles zo verder evolueert, begin ik schulden te maken, zal ik mijn facturen niet meer kunnen betalen en dit wil ik ten zeerste vermijden.
Enige optie is dus een andere huurder vinden..
Ik heb mijn volledige spaarboek geïnvesteerd om te kunnen starten en ik heb nu geen reserves meer. Met zo'n druk op mijn schouders kan ik niet verder. 6 maanden lijken dan misschien kort, maar beter nu dan nog een paar maanden te wachten ..

bartvdv

#5 , 05 feb 2010 16:11

Als het geld nu al op is, dan stop je inderdaad beter.

Probeer een vergelijk te vinden met de verhuurder.

sarahvh
Topic Starter

#6 , 06 feb 2010 10:00

bedankt voor jullie info .

Terug naar “Huren”