Bezoek potentiele kopers huurappartement

KJ86
Berichten: 2723

Re: Bezoek potentiele kopers huurappartement

#16 , 07 jun 2024 10:38

Het is misschien een miscommunicatie. Waarom wilt die makelaar dat exacte tijdstip? Uiteindelijk heeft hij toch ruim op voorhand verwittigd, als hij zou willen kan hij terugkoppelen naar de kandidaat-kopers en de afspraak afstemmen.
Het zou natuurlijk kunnen dat die koper in meer geïnteresseerd is dan het appartement.
Een investeerder die misschien verschillende zaken in de portefeuille van de makelaar wil bezichtigen.
Als dat zo is, zal de flexibiliteit van de bewoners moet komen. Het kan natuurlijk op verschillende manieren, sleutel achterlaten, vriend of familielid achterlaten, eigenaar vragen om uw inboedel te bewaken, camera's ... enz.

Als je met vast tijdstippen gaat werken zoals hier al voorgesteld is, zou het eigenlijk nadelig zijn voor de huurder, op 6 maanden heeft die maar 3 kandidaten gezien. Dat wilt zeggen dat de huurder dan 24 weken gevangen zit voor niets.

Lanox
Berichten: 3580
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 jun 2024 16:50

Het zou natuurlijk kunnen dat die koper in meer geïnteresseerd is dan het appartement.
Een investeerder die misschien verschillende zaken in de portefeuille van de makelaar wil bezichtigen.
Als dat zo is, zal de flexibiliteit van de bewoners moet komen.
Waarom moet de flexibiliteit weeral van de huurder komen? TS heeft zich tot nog toe flexibel opgesteld, kan deze keer niet en heeft dit duidelijk op tijd gecommuniceerd. Makelaar kan misschien zijn eigen agenda overhoop gooien en een dag eerder komen?

En moest ik zelf huurder zijn, er zou niemand mijn woning binnen komen zonder dat ik er zelf bij ben.

KJ86
Berichten: 2723

#18 , 07 jun 2024 23:28

Dat is de norm bij ons in Vlaanderen. De mensen doen dat uit beleefdheid. Je zit met twee partijen die wel kunnen op dat tijdstip, de kandidaat-koper en de makelaar. De meerderheid wint, de derde partij zal zich moeten aanpassen. Misschien is er zelfs een vierde en een vijfde partij, soms sta je daar met gans de familie (ouders en/of schoonouders). Misschien moet er na de afspraak bij TS een ander huis bezichtigd worden. Je weet het gewoonweg niet tenzij dat je het vraagt. Dat bedoel ik met correct communiceren.

Reclame

Lanox
Berichten: 3580
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 jun 2024 00:52

Met alle respect, maar dat zijn gewoon onzin argumenten. Als er meerdere panden bezocht moeten worden, dan kan dat ook op verschillende data. Als er meerdere partijen zichzelf uitnodigen dienen die zich aan te passen.
Uiteindelijk dienen huisbewoner en kandidaat koper overeen te komen over een datum van bezichtiging. Makelaar kan daarin bemiddelen, maar dient zich aan te passen, hij wordt er rijkelijk voor betaald.

lukasi
Berichten: 1243

#20 , 08 jun 2024 17:36

Rare redenering, die man WOONT daar en als huurder of bewoner is hij de enigste die bepaalt wanneer en wie er binnenkomt.
Beleefdheid naar de bewoner toe zou ik eerder zeggen.
Koper past zich aan en makelaar zorgt voor de olie tussen beide.

KJ86
Berichten: 2723

#21 , 08 jun 2024 19:26

Ik weet uit ervaring dat de eigenaar/bewoner zich wel gemakkelijk aanpast, mensen van de middenklasse die hard werken en veel bordjes moeten omhoog houden. Waarom zou een huurder/bewoner zich niet moeten aanpassen. Wat zou een huurder hebben kunnen bijdragen aan onze maatschappij om behandeld te worden als een koning?

Bovendien moet de huurder niet aanwezig zijn, hij kan bijvoorbeeld een babysit inhuren om zijn inboedel te beschermen. De Vlaming gebruikt dat voor zijn kinderen en/of de huisdieren, dan zal dat toch zeker goed genoeg zijn voor de huurder zijn huisraad.

Lanox
Berichten: 3580
Juridisch actief: Nee

#22 , 08 jun 2024 23:10

Ik weet uit ervaring dat de eigenaar/bewoner zich wel gemakkelijk aanpast, mensen van de middenklasse die hard werken en veel bordjes moeten omhoog houden. Waarom zou een huurder/bewoner zich niet moeten aanpassen.
Omdat hij geen vragende partij noch belanghebbende is.
Wat zou een huurder hebben kunnen bijdragen aan onze maatschappij om behandeld te worden als een koning?
Ik ga mij niet op uw niveau begeven en hier nog woorden aan vuil maken.

Hopelijk geniet de TS ondertussen van zijn weekend.

basejumper
Berichten: 4774
Locatie: Diest

#23 , 09 jun 2024 14:07

Beste

Het leven is geven en nemen. en ook hier is redelijkheid van beide partijen wenselijk. indien u de vorige afspraken probleemloos liet door gaan moet men nu ook niet dood vallen over de vier dagen die u niet kan. Men kan daar nihil eisen stellen. hoogstens vragen. En uiteraard geeft u geen toegang terwijl u niet thuis bent. Zoals hier al gesteld : doe een aantal tegenvoorstellen. een kandidaat koper kan heus wel 4 dagen wachten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

genoeg!
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#24 , 13 jun 2024 07:49

Nu willen ze weer langskomen met een professionele fotograaf om foto's te nemen. Ik heb een toegeving gedaan en er verlof voor genomen om de door hen voorgestelde dag en uur te respecteren.

Terug naar “Huren”