Sleuteloverdracht vervroegd

Dushi2024
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Sleuteloverdracht vervroegd

#1 , 08 jun 2024 14:29

Beste,
Wij hebben in Februari de huur opgezegd en de wettelijke termijn van 3 maanden in acht genomen, dit betekent dat het contract dan zou lopen tot en met 31 mei. Nu stuurde de verhuurder een app op 19 mei met de vraag om de sleuteloverdracht in te plannen in die week. De afspraak was dan geworden dat hij 23 mei kwam om de meterstanden op te nemen en de sleutels in ontvangst te nemen.
Op die dag, 23 mei, is verhuurder en zijn partner als eerste samen met ons door de hele woning gelopen. Hij gaf geen enkele keer aan dat er iets niet goed was. vervolgens nam hij samen met ons de meterstanden op en vulde de overdrachtformulieren van stroom en water ter plaatse in en werd door beide partijen ondertekend. Wij gaven de sleutels af en zijn vertrokken.
Vervolgens kwam er een mail met de vraag om op 1 juni aanwezig te zijn bij de plaatsbeschrijving.

Dat is onze 1e vraag. Mag/kan dat een plaatsbeschrijving NA inleveren sleutels?

2e vraag is of de sleuteloverdracht zoals hierboven beschreven gegaan is gezien mag worden als beëindiging van het huurcontract en dus alle bepalingen die in het contract stonden hiermee komen te vervallen?

Bedankt alvast voor het meedenken.

mava105

#2 , 08 jun 2024 16:05

Plaatsbeschrijvind dient te gebeuren op het moment van de sleuteloverdracht, niet vroeger of later. Wat ga je doen als de verhuurder nu in het pand een feestje geeft met 50 man ? Of verhuurder wel nog even iets opkuisen, en gebruikt het verkeerde kuisprodukt waardoor er een definitieve schade ontstaat.
Is bij de sleuteloverdracht tenminste vermeld over welke sleutels het juist gaat en het aantal van ieder?

Dushi2024
Topic Starter

#3 , 09 jun 2024 11:45

We zijn ondertussen 8 juni. Wat voor relevantie hebben die vragen nu nog?

Met de latere plaatsbeschrijving bent u blijkbaar akkoord gedaan. Had ik niet gedaan.

Als u gewild had dat u geen huur meer moest betalen na 23 mei, had u dat toen moeten afspreken en op papier zetten. Of indien geen akkoord laten weten dat de overhandiging van de sleutels rond de laatste dag zou gebeuren.

Allemaal vijgen na Pasen.
Ik ben hier om objectief, liefst professioneel antwoord te vinden op mijn vragen waar ik mee zit, niet voor een belerend vingertje..

Om antwoord te geven op úw vraag, voor ons is er nog zeker relevantie daar alles nog niet is afgewikkeld en wij vooralsnog niet akkoord gaan met de uitkomst van de plaatsbeschrijving en er nog de ruimte is om deze ter discussie te stellen en wij dus goed beslagen deze discussie willen aangaan. Belangrijk dus om te weten wat onze rechten zijn in deze

Reclame

Dushi2024
Topic Starter

#4 , 09 jun 2024 11:48

Plaatsbeschrijvind dient te gebeuren op het moment van de sleuteloverdracht, niet vroeger of later. Wat ga je doen als de verhuurder nu in het pand een feestje geeft met 50 man ? Of verhuurder wel nog even iets opkuisen, en gebruikt het verkeerde kuisprodukt waardoor er een definitieve schade ontstaat.
Is bij de sleuteloverdracht tenminste vermeld over welke sleutels het juist gaat en het aantal van ieder?
Dat is precies mijn gedachte... Vandaar dat wij ons afvragen in hoeverre deze plaatsbeschrijving nog rechtsgeldig is en wat onze rechten en plichten zijn in deze. We hebben nog ruimte om te reageren, maar willen niet zomaar wat roepen en het op een fatsoenlijke manier afhandelen.

Sleutels waren bij vorige plaatsbeschrijving, toen wij in de woning trokken, niet vermeld en dus ook geen aantallen en welke sleutels er waren. Nu is er dan ook niks vastgelegd door verhuurder

Terug naar “Huren”