Ik ben sinds twee maanden verhuisd naar een appartement. Van de eerste keer dat ik de vaatwas gebruikte, merkte ik dat hij niet goed reinigt. Ik heb ondertussen alle mogelijke dingen geprobeerd om het zelf op te lossen. Ongeveer een maand geleden heb ik een eerste keer de verhuurder gecontacteerd via mail. Daarin heb in het probleem uitgelegd en foto’s bijgestuurd met de vraag of ze eventueel iemand zouden kunnen sturen om de vaatwas na te kijken. Ik kreeg als antwoord dat ze nog nooit eerder klachten hierover hebben gehad. Dan ben ik maar verder gegaan en nog nieuwe dingen geprobeerd om de vaatwas beter te laten reinigen. Nog een maand verder kom ik tot de conclusie dat er echt een probleem moet zijn met de vaatwas. Ik heb de vorige huurder ook gecontacteerd met de vraag of zij ook zo’n probleem hadden met de vaatwas en ze zeiden niet altijd maar soms wel. In mijn geval is het bij elke wasbeurt niet proper. Ik heb een tweede keer gemaild naar de verhuurders om te laten weten hoe het zit met de vaatwasser, maar kreeg geen antwoord.
Nu is mijn vraag wiens verantwoordelijkheid het is om dit probleem op te lossen? Kan ik hiervoor het immokantoor waarmee het huurcontract is afgesloten ook inschakelen?