We hadden zogezegd toffe huisbazen. Door gezondheidsproblemen, en het vertrek vd zoon, moeten wij verhuizen naar iets kleiner.
Daar was begrip voor, men ging maar 1 maand vd waarborg houden.
Normaal mogen ze 2 maanden opzegvergoeding vragen, omdat we vóór einde contract vertrekken. We hadden dat op papier laten zetten.
Maarrr, in de kleine voetnoot stond, dat indien ze voor 1 juni niemand vonden (wij gaan op 1 mei weg), ze 2 maanden gingen inhouden.
Toevallig, heel toevallig, kunnen de nieuwe huurders er pas in op 1 juni. Dus 2 maanden waarborg weg. De uittredende plaatsbeschrijving zal gebeuren door iemand nieuw, bij intrede was dit iemand anders. Je voelt de bui al hangen hé. Wij hebben geen schade toegebracht, maar believe me, ze zullen zoeken!!! Ik heb dit al bij elke huisbaas voor gehad. Waarom worden huurders niet beter beschermt?
En plus, hij weet dat ik kanker heb, en dat we dit huis niet meer kunnen betalen. Het maakt het nog degoutanter!
Hij heeft ook gelogen over het epc.
De zolder is namelijk niet geïsoleerd, en het was zogezegd epc B. Maar klopt niet, we hebben hier 1000 en euro betaald. Kunnen we met deze info iets doen, of hem iets maken?