huur verlaging voor voor nieuwe huurder

jefke720
Topic Starter

huur verlaging voor voor nieuwe huurder

#1 , 31 jan 2010 21:19

hoi bij deze een kleine toe lichting
door de aankoop van een nieuwe woning heb ik mijn huur opgezegd
tot hier geen probleem
heb mondeling de afspraak dat dit geen probleem is en er geen schadevergoeding verschuldigd is voor vroeg tijdig vertrekken
nu op de voorlaatste dag krijg ik toch een schadevergoeding aan mijn been
ten bedragen van 1 maan huur
tot hier ook geen probleem
toch heb gemerkt dat voor mijn zelfde woning plotseling minder huur word gevraagd en niet met maar 2 € maar zelf met meer dan 30 €
dit zo gezegd om dat de tuin nog niet af is
kan ik ook gedurende mijn huur periode die vermindering aan vragen met terug werkende kracht via de vrederechter daar ik toch ook al een jaar woon zonder een afgewerkte tuin ??? heeft er ooit iemand dit al mee gemaakt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 31 jan 2010 21:42

tot hier geen probleem
heb mondeling de afspraak dat dit geen probleem is en er geen schadevergoeding verschuldigd is voor vroeg tijdig vertrekken
toch heb gemerkt dat voor mijn zelfde woning plotseling minder huur word gevraagd en niet met maar 2 € maar zelf met meer dan 30 €
kan ik ook gedurende mijn huur periode die vermindering aan vragen met terug werkende kracht via de vrederechter daar ik toch ook al een jaar woon zonder een afgewerkte tuin ??? heeft er ooit iemand dit al mee gemaakt
Uit jouw bericht maak ik op dat je uit de huurwoning mag vertrekken met met het grote voordeel zijn dat je geen schadevergoeding moet betalen.
Ik zou ik jouw plaats al heel blij zijn daarmee.
Maar neen, daarbovenop zou je nu nog een 'korting' met terugwerkende kracht willen? :roll:

Dat is echt het onderste uit de kan willen hé.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 31 jan 2010 21:48

tot hier geen probleem
Uit jouw bericht maak ik op dat je uit de huurwoning mag vertrekken met met het grote voordeel zijn dat je geen schadevergoeding moet betalen.
Ik zou ik jouw plaats al heel blij zijn daarmee.
Maar neen, daarbovenop zou je nu nog een 'korting' met terugwerkende kracht willen? :roll:

Dat is echt het onderste uit de kan willen hé.
De verhuurder is volledig vrij om zijn prijs te bepalen. Een lagere huur nu kan het gevolg zijn van gewijzigde marktomstandigheden. U kunt zich daar niet op beroepen om met terugwerkende kracht een gedeeltelijke terugbetaling te eisen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Huren”