Beste,
In 2008 is mijn meme gestorven. Op dat moment werd haar huis verhuurd. De mensen die er toen in zaten hebben dan gevraagd aan mijn oom en moeder (de kinderen van mijn meme) of ze uit het huis mochten.
Beiden zijn hiermee akkoord gegaan.
Mijn oom en mijn moeder hebben mij en mijn vriend de toestemming
gegeven om in het huis te gaan wonen voor maximum 3 jaar. Mijn moeder moest ik niets betalen, maar mijn oom wou wel nog zijn deel van de huur.
En zijn voorwaarde was dat we het huis mochten huren als wij de brandverzekering en de grondbelasting voor ons rekening zouden
nemen. Die hebben wij dan ook betaald. (dit kunnen wij
gemakkelijk bewijzen met ons rekeninguittreksels)
Dit alles is wel via een mondeling huurcontract verlopen.
Sinds november 2009 komt mijn oom ineens op de proppen dat wij het
huis uit moeten omdat hij het wil verkopen. (wij wonen er nog maar sinds februari 2009). Kort nadat de brandverzekering en de grondbelasting is betaald en nadat wij het huis volledig op orde hebben gezet. (we hebben een nieuwe vloer in de badkamer gelegd, geschilderd, behangen, nieuwe
deurklinken, ..)
Wij zijn dus maar op zoek gegaan naar een huis om te kopen.
Deze week hebben wij een bod gedaan op een huis en het is aanvaard. Ik schat dat we binnen een maand of 2 in ons huis mogen.
Ik heb vandaag onze huishuur stopgezet. (ter compensatie van de grondbelasting) Wat kan mijn oom nu doen in het ergste geval?
Er is nog niets beslist of het huis al dan niet wordt verkocht want mijn
moeder is niet naar de afspraak geweest met de notaris. Er is dus nog
niets geregeld.
MVG