omzetten korte duur contact naar 9j

d&j
Topic Starter

omzetten korte duur contact naar 9j

#1 , 29 jan 2010 19:11

Hallo, ik ben de verhuurder van een appartement.
Ik gaf mijn huurder een korte duur contract van 1+1
01-04-08 tot 01-04-09 en verlengde dit nog éénmalig voor 1jaar
tot 01-04-10.

Nu vanaf april zal dit in een contract van 9j overlopen, met start op 01-04-08 en eind datum 01-04-2017, aangezien de huurder in het goed blijft wonen.

Maar moet ik het contract dan ook vernieuwen vanaf 1april 2010 met opnieuw die ganse registatie procedure tot gevolg??

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 jan 2010 13:42

Neen, uw contract van bepaalde duur zal automatisch overgaan naar eentje van onbepaalde duur ingegaan op 01-04-08. Het enige wezenlijke dat verandert is dat zowel huurder als verhuurder vanaf heden aanspraak kunnen maken op de opzegregels zoals besproken in artikel 3 van de huurwetgeving.

Bij deze raad ik u wel ten zeerste aan ervoor te zorgen dat het contract en de plaatsbeschrijving geregistreerd worden in het regionale registratiekantoor indien dit nog niet is gebeurd. Op deze wijze verhindert u dat uw huurder kan opzeggen zonder de gebruikelijke opzegperiode.

Hopelijk helpt dit u verder?

d&j
Topic Starter

#3 , 30 jan 2010 17:43

Ok dank u, alles is nu duidelijk!

De registratie was van begin af aan al gebeurt dus geen problemen daar rond.

Groeten

Reclame

Terug naar “Huren”