Beste,
Ik huur sinds augustus 09 een appartement in Brussel onder een contract van 1 jaar. Bij het bezoeken van het appartement merkten we dat er cafaran plaatjes aan de muren hingen en dus vroegen we aan de huisbaas over er kakkerlakken in het gebouw waren via mail. Zijn antwoord luidde
"Ze hebben in die gebouwen vroeger inderdaad een probleem gehad, maar dat was zelfs voor mijn tijd (meer dan 5 jaar geleden). Het probleem was toen dat iedereen vanop zijn verdiep een schacht had om vuilniszakken in te laten vallen die dan rechtstreeks in de containers in de kelders vielen, met alle problemen vqndien. Ze hebben toen al die schachten afgesloten, het volledige gebouw ontsmet en sindsdien wordt er jaarlijks een anti-middel aangebracht (de gele plaatjes die tegen de plinten plakken). Maar dit is zuiver preventief.
Zoals ik al zei het ik er zelf gewoond en heb ik nooit problemen gehad. Heb ook nooit van mijn huurders gehoord dat er problemen zouden zijn.
Ik hoop dat dit jullie gerust stelt. Indien dit voor jullie toch een breekpunt zou zijn gelieve dit dan ASAP te laten weten aangezien ik vandaag de zoekertjes ga laten verwijderen."
nu blijkt dat dit probleem helemaal niet "vroeger" was, alle buren hebben mij gezegd dat dit probleem er juist SINDS 5 jaar continu is… Het is nu van dag tot dag zien wat het brengt, of de kakkerlakken niet op ons eten, in onze computers etc zitten, of zelfs hele zwermen over de muren lopen.
Dit is echt onleefbaar, en de huisbaas heeft dus duidelijk een dikke leugen tegen ons verteld… Kunnen wij ons huurcontract verbreken zonder de 3maanden opzeg te moeten betalen? Dat geld hebben we immers niet en hier nog 6 maand blijven is bijna onmogelijk gezien het dag na dag nog erger wordt…
Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven, ik word er echt radeloos van…
Mvg,
Tim