Elektriciteit gemeenschappelijke delen op mijn teller

KJ86
Berichten: 2680

Re: Elektriciteit gemeenschappelijke delen op mijn teller

#16 , 24 jan 2024 19:05

Als de verhuurder een bedrijf als techem inschakelt, zijn de kosten die gebonden zijn aan het afrekenen van die tussenmeter voor de huurder. Uw aandeel in die kosten zullen dan een veelvoud zijn van het extra verbruik. Ik zou de verhuurder wel verwittigen van het misbruik van die trappenhal.

mava105
Berichten: 22330
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 24 jan 2024 19:59

. Wij gaan er uiteraard van uit dat dat deel van de kelder gewoon op hun teller staat.
Dat is in deze dus geen goede houding. Vraag hun schriftelijk om een bevestiging dat dfat deel van de woning op een afzonderliojke meter staat op hun naam, en ga dat dan ook visueel controleren.

CityBird
Berichten: 798

#18 , 24 jan 2024 20:07

- Ben je in de mogelijkheid om het vermogen van de lampen te checken en hoe lang en dikwijls die branden per dag? Vraag hem om die te vervangen naar LED lampen als dat niet zo is. Jij betaalt immers voor het verbruik.
- Dat knutselen kan je verhinderen. Vraag de huisbaas om een slot op die stopcontacten te plaatsen.
- Vraag ook een lijst met wat er allemaal op aangesloten is. Misschien nog ergens een verborgen pomp en dat verbruikt al veel meer.

Reclame

LD92
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#19 , 25 jan 2024 08:47

Oke, bedankt iedereen. Veel om uit te zoeken. Ik concludeer dat we best de kost verder blijven op ons nemen, maar zo goed mogelijk alle verbruikers in kaart proberen brengen en waar kan te elimineren of aan te passen naar een zuinigere optie in samenspraak/uitvoering met en door de huisbaas.
Ik ga ermee aan de slag.

Terug naar “Huren”