Ik zag in een vorige (oude) topic, een vraag staan i.v.m. een clausule in een huurcontract van korte duur:
"In geval van verbreking van de huurovereenkomst door de huurder, zal deze al de onkosten, lasten en kosten moeten dragen welke hieruit ontstaan of zullen onstaan, en daarenboven drie maanden huur betalen ten titel van strafbepaling, en daarbij de huurgelden van de lopende termijn."
In mijn huurcontract van 3 jaar staat iets gelijkaardigs en nu wil ik dit opzeggen, voor afloop van de 3 jaar. Ik weet dat dit in se niet gaat, maar nu vraag ik me af hoe ik die clausule moet interpreteren. Komt mijn huuropzeg neer op contractbreuk? Of niet noodzakelijk?
Ik moet bovendien met een immokantoor omgaan omdat mijn huisbaas in het buitenland zit, een kantoor dat quasi nooit reageert op mijn mails, noch aangetekende brieven. Herstellingen die gevraagd werden bij het betreden van het appartement zijn nog steeds niet uitgevoerd (ik kook op 2 van de 4 fornuizen, douchekop hangt heel onstabiel), maar bovendien is ondertussen gebleken dat het appartement helemaal niet geïsoleerd is (hoewel het appartement er op het eerste gezicht mooi uitzag). Mijn onderburen hebben me per schrijven laten weten dat ze een rechtszaak inspannen tegen mijn huisbaas wegens gebrek aan isolatie (s avonds kan je door de spleten van de vloer in het appartement hieronder binnenkijken/ als ik in mijn zetel zit voel ik de wind). Verder zit er ook schimmel in de badkamer (op het plafond). Ik wil hier dus graag zo snel mogelijk weg. Maar hoe?
Kunnen jullie me helpen?
Mvg