Hallo iedereen
Ik ben huurder van een gelijkvloers appartement. De bovenburen zijn sinds enkele maanden nieuwe huurders. We hebben beiden dezelfde verhuurder.
Door een verkeerde aansluiting van de wasmachine van de bovenburen is er water door mijn plafond beginnen lekken. Ik heb hen onmiddellijk gewaarschuwd en ze hebben dit opnieuw en correct aangesloten.
Er was echter al een aanzienlijke ophoping van water blijkbaar want een deel van mijn plafond (Gyproc platen vermoed ik) is naar beneden gekomen. Nu is er een gat in mijn plafond.
Ik heb zelf geen schade aan mijn spullen. Allen het plafond is dus beschadigd.
Ik heb dit aangegeven aan mijn verzekering. Zij zeggen dat dit voor de verzekering van de verhuurder is aangezien er alleen schade is aan het appartement.
Ik heb dat dan zo gecommuniceerd naar mijn verhuurder. Hij zei dan dat hij het zou afhandelen met zijn verzekering.
Ik heb de schade ook onmiddellijk aangegeven aan mijn verhuurder en die is komen kijken. Hij zou iemand sturen die het zou komen herstellen. Dat is niet gebeurd. Ik heb al herhaaldelijk aangedrongen dat hij iemand stuurt. Hij stuurt niemand.
Welke stappen kan ik nu ondernemen?
Moet ik nu op eigen kosten de herstelling laten uitvoeren en dit dan verrekenen met hem? Langs zijn kant lijkt er absoluut geen intentie om dit te komen herstellen of iemand te sturen. Mijn berichten hieromtrent blijven vaak onbeantwoord.
Bedankt!