Huur indexering

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

Huur indexering

#1 , 02 jun 2023 17:13

In mei ontvingen we van de eigenaar de "indexering"....de huur zou met 35,00 € omhoog gaan....
Ben ik deze verplicht te betalen wanneer ik zeg dat de eigenaar nog nergens dubbel glas gestoken heeft alhoewel dit reeds verplicht is van 2020 ?

De zolder is geisoleerd maar er is nergens dubbel glas !!
Moet ik die indexering betalen ?

Weet iemand daar een antwoord op ?

Alvast dan k bij voorbat.

KJ86
Berichten: 2663

#2 , 02 jun 2023 17:49

Waarom denk je dat dubbel glas verplicht is? De overheid heeft toch al duidelijk gecommuniceerd via verschillende nieuwskanalen dat als het EPC laag genoeg is, die verplichting wegvalt.
Dakisolatie is bovendien ook vrijgesteld als het epc laag genoeg is.
EPC controleren!

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 02 jun 2023 18:09

Zoals gezegd, kijk het EPC na. Is er geen EPC, of is er enkel eentje dat meer dan 10 jaar oud is op ogenblik van de aanvraag, kan er niet geïndexeerd worden zolang dit niet in orde komt.

Kantelpunt (in Vlaanderen) is een EPC cijfer van 400.

Is uw huurcontract geregistreerd? Indien niet, ook geen indexatie

Reclame

justice speaker
Berichten: 217
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 jun 2023 13:55

bosprocureur u zegt; Is uw huurcontract geregistreerd? Indien niet, ook geen indexatie; waarschijnlijk is dat een vergissing van u, want ik kan dat nergens vinden. U mag altijd een link geven als dit een update van de regels is. Mvg
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2023 19:00

bosprocureur u zegt; Is uw huurcontract geregistreerd? Indien niet, ook geen indexatie; waarschijnlijk is dat een vergissing van u, want ik kan dat nergens vinden. U mag altijd een link geven als dit een update van de regels is. Mvg
Bij mijn weten is dat wel zo voorzien in Wallonië, maar niet in Vlaanderen of Brussel.

Terug naar “Huren”