Poolse huurder vrederechter kan niks ondernemen

pris1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Poolse huurder vrederechter kan niks ondernemen

#1 , 21 mar 2023 11:25

Best,

Ik heb vorig jaar een 1 jaar huurcontract met Poolse werkman (toen) afgesloten.
Zijn waarborg en huur kon hij nog niet betalen , aangezien zijn Poolse identiteitskaart juist verlopen was.
Hij zag er als harde werker en betrouwbaar uit.
Zijn werkgever heeft zijn 2 maand huur betaald, zodat hij na zijn papierwerk alles in orde kon brengen.
Waarborg nooit in orde gebracht. Je bent verplicht om huurcontact opstellen (meegeven) en bank kan dan pas geblokkeerde rekening openen. Heeft hij nooit gedaan. :(


Na enkele dagen kreeg ik al klachten van de geburen. S' avonds, kloppen, boren, en veel te luide muziek....asociaal gedrag.

De wijkagent is na verschillende keren langs geweest zonder resultaat en mij na 2 maand telefoneerde , dat hij niet meer gedomicilieerd is.

ik, verschillende e-mails gedaan, hij antwoorden: ik ben wel ingeschreven..

Ik besloot het jaar contract niet meer te verlengen, heb alles volgens de regels gedaan, aangeschreven.....
Hij heeft 2 maand niet meer betaald (ondertussen 3) en de dag dat ik de sleutel moest ontvangen (heeft nooit op aanschrijven en e-mails gereageerd).
Ben ik langs geweest, zag dat hij het slot heeft veranderd.
De buurt had hem, de dag daarvoor, spullen in 3 aanhangwagens zien verhuizen.

Zijn voicemail kon ik inspreken. Geen gehoor terug!

Ik heb de vrederechter en deurwarder gemail met alle nodige documenten, die mij bevestigde, documenten waren in orde en heb goed gehandeld.

Later kreeg ik van het vredegerecht telefoon, deze kon hem niet oproepen aangezien hij na 2 maand geblokkeerde identiteitskaart en geen domiciliëring meer had.

Wij hebben van de 10 deurwaarders in die gemeente gecontacteerd . 1 Zou het is bekijken. De andere hebben gemeld dat dit via vredegerecht moet.

Volgens de geburen, is hij daar nog geweest en heeft ramen laten openstaan, Kelder zit tot aan de nok vol.

Hij is wel ondertussen op zelfstandige basis bezig in de bouw. Ik heb wel gegevens hieromtrent gevonden (deurwaarder laten weten), zijn deze juist, weet ik niet?

Wat kan ik verder ondernemen?
Mag ik zelf mijn slot niet veranderen?
Mag ik mijn pand terug verhuren?

Dank bij voorbaat,
Pris

CityBird
Berichten: 792

#2 , 21 mar 2023 13:37

Heb ooit een quasi-identieke situatie gehad.

Heb destijds het appartement terug in mijn bezit genomen, gereinigd en terug verhuurd. Een andere optie is er gewoonweg niet, tenminste geen die realistisch uitvoerbaar is. Kans dat die persoon terugkomt om die woonplaats terug op te eisen is zo goed als onbestaande. Hou ondertussen bewijzen, aangetekende brieven bij moest het toch ooit zover komen.

In mijn geval was er wel een waarborg. Nooit een sleutel overhandigen als niet aan de waarborg voldaan is.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 21 mar 2023 13:44

via deurwaarder laten vaststellen dat de woning niet meer bewoond is en dan sloten veranderen.

contract is afgelopen, huurder heeft er niks meer te zoeken en kan geen aanspraak meer maken op iets.

Reclame

pris1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 mar 2023 14:30

Dank je voor reactie!

Terug naar “Huren”