Korfine houdt huurwaarborg bij omdat wij erfgenamen van overleden ex-huurder niet kunnen vinden.

Niech
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Korfine houdt huurwaarborg bij omdat wij erfgenamen van overleden ex-huurder niet kunnen vinden.

#1 , 23 nov 2022 20:59

Mijn broer en ik hebben recent een appartement geërfd dat verhuurd werd aan een oudere dame.
Kort na onze erfenis bleek dat deze dame naar een woonzorgcentrum moest verhuizen.
Het appartement werd leeggemaakt en de familie van deze dame vraagt nu van ons de huurwaarborg terug.
Die waarborg was destijds op naam van haar inmiddels vijf jaar overleden partner waarmee zij niet gehuwd was en geen kinderen mee had op een rekening gezet bij Korfine. Korfine vraagt van ons de handtekeningen en attesten van erfopvolging van alle erfgenamen van die overleden partner, maar noch de huurster, noch haar familie hebben enig idee wie die erfgenamen zijn. De overleden partner had wel kinderen, maar niemand weet nog hoe zij heetten. Ze weten wel dat zij destijds zijn erfenis geweigerd hadden en dus in feite zelfs geen erfgenamen zijn.
Is er een manier voor ons om uit te zoeken wie de erfgenamen van deze man geweest zijn?
We hebben enkel zijn naam en de naam van zijn nog levende partner.
En als er geen manier is om dit uit te zoeken, is het dat toegelaten dat Korfine die waarborg zomaar bijhoudt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 nov 2022 09:36

Waarom zou u hier moeite in steken? Als ik het goed begrijp is er geen huurschade en heeft noch u, noch de familie van de dame recht op deze waarborg.

Niech
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2022 23:05

Beste Lanox,
Er was wel huurschade en het appartement was erg vuil. Er waren bijvoorbeeld nog plekken aangekoekt bloed op de vloer en zelfs op het plafond van de man die al jaren dood is...
Maar de vraag is dus of er een manier is om te weten te komen wie zijn erfgenamen waren.

Reclame

Kali
Berichten: 762

#4 , 25 nov 2022 06:46

Als u de naam en geboorte en sterfdatum hebt van de gewezen partner kan u al mailen naar cer@belnot.be ; die kunnen u al de lijst geven van de erfgenamen die de erfenis geweigerd hebben… mailen naar crt@belnot.be met dezelfde gegevens zal u melden of er testamenten waren…

Bij Vlabel verzoeken naar de aangifte van nalatenschap…

Als alles negatief is dan zal u een curator onbeheerde nalatenschap dienen te laten aanstellen…

Niech
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 nov 2022 23:23

Beste Kali,
Bedankt voor uw antwoord.
Ik heb gemaild naar cer@belnot.be en crt@belnot.be, maar krijg een automatische mail terug die zegt dat deze e-mailadressen niet in gebruik zijn...

Toch bedankt!

Kali
Berichten: 762

#6 , 01 dec 2022 00:58

Blijkbaar is het nu fednot ipv belnot

Terug naar “Huren”