vraagje ivb huurcontract en ik denk fraude

Cocke
Topic Starter
Berichten: 12

vraagje ivb huurcontract en ik denk fraude

#1 , 06 okt 2022 11:53

Beste,
ik heb sinds een jaar een nieuwe huisbaas maar heb nog altijd het contract van mijn oude huisbazin, wat moet ik hiermee en mag mijn nieuwe huisbaas dan de huur opslaan bij contract aanpassing ?
Nieuwe huisbaas heeft herstellingswerken ( fit in leidingen radiator, 2x zelfs ) laten uitvoeren door werknemer van oude huisbazin maar laat wel de facturen door zijn schoonbroer ( heeft daar niet geweest of aan gewerkt ) opmaken voor verzekering, mag dit?
mvg,
Cocke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#2 , 06 okt 2022 12:35

Beste

Een nieuwe baas treedt in de rechten en plichten van de vorige eigenaar. Je huurcontract blijft dus lopen en kan niet eenzijdig gewijzigd worden.
Wat de herstellingen van de eigenaar betreft : wie wat factureert zijn jouw zaken niet. Het kan perfect dat firma A de werken laat uitvoeren door onderaannemer B. En dat zij onderling door factureren .
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

freelance
Berichten: 2615

#3 , 06 okt 2022 12:55

Quote : " en mag mijn nieuwe huisbaas dan de huur opslaan bij contract aanpassing ? "

Welke contract aanpassing ?
Is er al iets gebeurt in die zin .
Normaliter blijft uw contract hetzelfde ( zelfde voorwaarden , hoogstens naam nieuwe huurbaas kan vervangen worden ) .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6893

#4 , 06 okt 2022 13:04

Qua huuropslag kan de nieuwe eigenaar exact hetzelfde als de vorige, aangezien het huurcontract ongewijzigd moet blijven doorlopen.

Een paar herstellingen van lekkende buizen veranderen daar niets aan.

Wat wel kan, is dat de nieuwe verhuurder indexeert, en hij mag zich daarvoor baseren op de eerste datum van uw huur; dat kan weleens een serieus verschil uitmaken, als het een tijd aanpassings-loos geweest is :)

Cocke
Topic Starter
Berichten: 12

#5 , 07 okt 2022 16:12

Oké, Bedankt voor de info ;-)

Terug naar “Huren”