Huishuur

Farrob86
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huishuur

#1 , 02 okt 2022 10:01

Ik heb een huisgenoot en wilt zijn achterstal niet betalen nadat ik hem heb gevraagd het appartement te verlaten.
Dit komt omdat ik 3weken weg was en thuis kwam en het hier echt vies vuil was. Dit was al meerdere malen gebeurt en nu was het de druppel. Ook heeft hij zijn enkelband moge uitzetten van mij 8maand omdat hij nergens terecht kon. Ik vroeg eerst 350 is de helft van de huur omdat hij geen inkomen had heb ik het naar 200 gebracht en voor het andere deel moest hij als ik ging werken het appartement kuisen en taken doen. Tot hij werk had.

Hoe kan ik deze achterstal vragen en welke stappen moet ik eerst ondernemen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 02 okt 2022 10:13

Wat staat er op papier?

Farrob86
Topic Starter

#3 , 02 okt 2022 18:18

Wel niets onderling akkoord. Kan het via het vrederecht niet dat hij gwn he helft moet betale huishuur. En schade vergoeding voor hoe hij het hier had begaait toen ik 3 weeken van huis was. Ging erover toen heb ik hem de deur gewezen. Heb foto's en smsjes over de huishuur. Dus er zijn wel bewijzen dat hij moest betalen....

Reclame

Farrob86
Topic Starter

#4 , 02 okt 2022 18:20

Had ook gevraagd als je voor einde september 300 betaald is zand over alles.. en dan reken ik september er niet bij.

mava105

#5 , 02 okt 2022 19:53

Gezien NIETS op papier en geen ingaande plaatsbeschrijving, geeft ik uw weinig kans bij de vrederechter. Je zal al van geluk mogen spreken als hij vrijwillig de woonst wil verlaten.
Je zal hem al in ieder geval een aangetekende brief moeten sturen + kopie hiervan via de gewone post, waarin je hem vraagt om voor xx datum de woonst te verlaten.

Farrob86
Topic Starter

#6 , 03 okt 2022 09:54

Hij is al het huis uit. Dat heb ik goed kunnen regelen. Zit ook onder collectieve dan is het toch logische dat er een deel van de huur wordt gesplitst. Plus er zijn ook smsjes waarin staat dat hij akkoord is met de huishuur. Als ik ze terrug vindt

bosprocureur

#7 , 03 okt 2022 10:36

Zoek niet te lang naar die berichtjes. Als ze al zouden aanvaard worden als bewijs, zit je met een tegenpartij die in collectieve zit.

Wat hoopt u nog terug te zien van wat u vraagt ? Wanneer ?

Zoek een andere huisgenoot, liefst zonder enkelband en dergelijke, want gedeelde kosten vertaalt zich in dat geval dikwijls ook in gedeelde miserie ...

Farrob86
Topic Starter

#8 , 03 okt 2022 21:32

Ok, stom geweest les geleerd.

Terug naar “Huren”