Tegenopzeg huurcontract

silke2
Topic Starter

Tegenopzeg huurcontract

#1 , 29 sep 2022 11:34

Beste,
met welke termijn voor tegenopzeg moet ik als huurder rekening houden bij het stopzetten van het huurcontract (3-6-9 met reeds een verlenging van 3 jaar) door de verhuurder op eindatum.
Ik lees soms 1 maand en soms 3 maanden. De verhuurder heeft aangetekend de stopzetting laten weten 6 maanden voor einddatum.
Doe ik dat per email of aangetekend?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2022 11:45

een tegenopzeg voor een huurder is 1 maand. De opzeg gaat steeds in de eerste van de maand volgend op jouw aangetekende zending. Als je dus vandaag nog een aangetekend schrijven stuurt, start de opzeg 01/10 om te eindigen 31/10

justice speaker

#3 , 29 sep 2022 14:01

Lees ik nu correct? Contract 3-6-9 en verlengd met 3 jaar, verhuurder zegt op met 6 maanden tegen het einde van de 3 jarige verlenging.
Is het zo dan is het correct en geeft u een tegenopzeg van 1 maand zoals LennieK reeds aangebracht heeft.
Verhuurder kan tijdens de verleng periode van 3 jaar enkel opzeggen met 6 maanden tegen het einde van deze 3 jarige periode.
DEMOCRATIE = De eerlijke verdeling van de ontevredenheid.

Reclame

silke2
Topic Starter

#4 , 29 sep 2022 14:56

Dus 1 maand en een paar dagen (28/9) voor de einddatum (31/10) heeft het eigenlijk geen zin meer om een tegenopzeg te doen, (om zo een maand huur uit te sparen) omdat dan het einde van de tegenopzeg samenvalt met de einddatum?

NatD

#5 , 29 sep 2022 15:36

In jouw geval niet, nee. Dat dient vooral als je in de loop van die 6 maanden (ik zeg maar iets: tijdens de eerste maand) iets anders gevonden hebt en om zo 3 maanden dubbele huur uit te sparen. Maar als je, zoals je zegt, pas kunt huren op het einde van de opzegperiode van 6 maanden, dan heeft dat geen zin ...

Terug naar “Huren”