Hoi,
Ik huur sedert haast 10 jaar een huis met hof, stallingen en toegang via twee poorten. De ene poort is enkel toegankelijk voor wagens, voor groter vervoer (verhuiswagen, hooiaanvoer, levering van brandhout) heb ik de andere poort...maar ook hulpdiensten kunnen enkel via die poort binnen.
Nadat we hier zijn komen wonen heeft de verhuurder nog een poort geplaatst voor de onze. Geen probleem, ik kreeg hiervoor dan de afstandsbediening zodat ik probleemloos de andere poort kon blijven gebruiken. Nu heeft de huisbaas zonder me iets te laten weten het systeem en de code van tweede poort veranderd. Wil ik nu nog gebruik maken van die poort, verlangt hij dat ik telkens telefonisch die code opvraag.
Maar die poort is ook de enige die toegang kan verlenen aan hulpdiensten ingeval van een ongeluk of brand.
Wat dan als er brand ontstaat en ik eerst nog moet gaan bellen naar de eigenaar voor die code en dan nog hopen dat hij ook opneemt!!
Gezien het feit dat die eerste poort tot het huis behoort, die tweede poort pas later werd geplaatst, en ik in die 9 jaar en 8 maand steeds de beschikking heb gehad over een afstandsbediening om die tweede poort te openen, denk ik toch wel het recht te hebben die tweede poort zonder problemen verder te mogen openen..of ben ik mis?
Groeten
eddie